logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۴۷۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

گلخانه هیدج با حضور رئیس جمهور افتتاح شد+فیلم و عکس

گلخانه-هیدج-با-حضور-رئیس-جمهور-افتتاح-شد+فیلم-و-عکس
رئیس جمهور از گلخانه هیدج زنجان دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور که در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا با سیستم کشت هیدروپونیک است بازدید و افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» رئیس جمهور از گلخانه هیدج زنجان دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور که در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا با سیستم کشت هیدروپونیک بازدید کرد.

بیشتر بخوانید

روح‌الله حسنی با اشاره به اینکه دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب که به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود و در شهر هیدج احداث شده است، اظهار داشت: این گلخانه همزمان با سفر رئیس جمهور به زنجان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این گلخانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز است،گفت: این گلخانه در ۶۰ هکتار با بهره‌برداری سطح زیر کشت ۳۰ هکتار محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با افتتاح این گلخانه برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد، گفت: کشت به صورت سفارشی و برای صادرات به روسیه است.

وی با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های کشاورزی استان احداث شده است، گفت: پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به محصولات زیر کشت این مجتمع گلخانه‌ای تصریح کرد: فلفل‌دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی از جمله محصولات زیر کشت است.

حسنی بیان کرد: از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای اشتغالزایی، درآمد و ارز آوری، ارتقاء بهره‌وری، تقلیل مصرف آب، استحصال بیشتر محصول در واحد سطح، افزایش کیفیت و کمیت محصول، صرفه‌جویی در مصرف سم و کود و بذر نهاده‌های کشاورزی را فراهم و امکان مبارزه بهتر و بیشتر با آفات و بیماری‌ها، عرضه محصول در خارج از فصل، اصلاح بستر کشت و اقتصادی کردن تولید در اراضی کوچک را است.

این گلخانه هوشمند با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا و بهره‌وری بالا در زنجان ساخته شده‌است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر