logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۴۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده تام‌الاختیار وزیر اقتصاد و دارایی:

۱۲۰۰ مظنون پولشویی در کشور شناسایی شد

۱۲۰۰-مظنون-پولشویی-در-کشور-شناسایی-شد
نماینده تام‌الاختیار وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به مسئولیت‌های مرکز مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد، گفت: مبارزه با پول‌های کثیف در حوزه مبارزه با فساد در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»هادی خانی امروز (شنبه 16 دی ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قانون مبارزه با پولشویی در سال 1384 به تصویب رسید و اصلاحات آن نیز در سال 1397 ابلاغ شد هرچند متاسفانه اجرای این قانون جدی گرفته نشده بود ولی در دولت سیزدهم بار دیگر در خصوص این موضوع تاکید و موارد با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: اگر مبارزه جدی با فساد رخ دهد قطعا جلوی بهره‌برداری از پول‌های کثیف گرفته می‌شود. البته تاکید داریم که باید نوع نگرش را تغییر داده و در گام نخست باید پول‌های کثیف شناسایی و در گام بعد با فرد فاسد برخورد شود. منشا پول‌ها باید مشخص شود و مسیر پول‌های کثیف نیز مشخص و با آن برخورد شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته تقویت زیرساخت‌های قانونی مقابله با پولشویی پیگیری شده است، گفت: اولین اقدام ایجاد بانک اطلاعاتی از اشخاص پررسیک است که تاکنون 3 هزار نفر در این سامانه شناسایی شده‌اند و معتقدیم این افراد و وضعیت مالی آنها نباید به حال خود رها شود و در کل دنیا نیز به این مسئله توجه می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر اقتصاد و دارایی به رصد اشخاص مظنون که ظن پولشویی آنها می‌رود، اشاره کرد و یادآورشد: در این رابطه 1200 مظنون پولشویی به بانک‌ها معرفی شده است تا برابر قانون موارد بررسی شود.

وی با تاکید بر مقابله با اقتصاد پنهان، گفت: هدف ما رسیدن به اقتصاد سالم و شفاف و حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار است و باید به سمتی سوق پیدا کنیم که فعالیت اقتصادی سیستماتیک، شفاف و قابل درک و فهم باشد. رسیدن به عدالت مالی و مالیاتی از تاکیدات دولت است و در این مسیر گام برمی‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت اقتصاد و دارایی مواجهه بدون تعارف با تخلفات است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر