logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس جمهور:

اهل رسانه برای ترویج نماز تلاش کنند+فیلم و عکس

اهل-رسانه-برای-ترویج-نماز-تلاش-کنند+فیلم-و-عکس
رئیس جمهور گفت: وظیفه همه ما خصوصا رسانه‌ها، مراکز علمی، فرهنگی، الگوساز و حوزه و دانشگاه توجه دادن همگان به ویژه نسل جوان و نوجوان که سرمایه کشور هستند به آثار، برکات و معنویات نماز است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»سید ابراهیم رئیسی امروز در دور دوم سفر خود به زنجان در سی‌امین اجلاسیه سراسری نماز حضور یافت و سخنران ویژه این مراسم بود.

بیشتر بخوانید

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حیات طیبه و ساختن جامعه سالم و رمز موفقیت ما این است که روح ما با روح نماز انس بگیرد، گفت: روح نماز سبب تقویت ما خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهیم اقدامات ما موثر واقع شود باید به روح نماز توجه داشته باشیم، چراکه نماز هم نفرین و هم دعا می‌کند و یکی از دعاهای مستجاب همان دعای نماز است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اقامه نماز انجام شود با شیطان درون و بیرون مبارزه انجام خواهد شد، گفت: مستحکم‌ترین چیزی که می‌تواند انسان سالک را حفظ کند نماز است. و می‌تواند برای امیدآفرینی بسیار موثر باشد. انسان سالک الی‌الله بهشت و آغاز راه را با نماز می‌بیند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هیچ کس نباید نماز را ترک کند و باید تلاش برای اجتماعی کردن نماز داشته باشیم، گفت: اهل هنر، قلم و بیان برای ترویج نماز تلاش کنند

وی با اشاره به اینکه اهل رسانه برای ترویج و تبیین نماز تلاش کنند، اذعان کرد: در تبیین‌ها و بیان خود باید سطوح مخاطبان کودک، نوجوان، فرهیخته، نخبگان مد نظر قرار بگیرند و همه با نماز ارتباط بگیرند. با این وجود کسانی که در جایگاه اداری در حوزه، موسسات پژوهشی، علمی، فرهنگی، پژوهشگاه، دانشگاه، حوزه هستند الگو‌سازی و ترویج نماز را داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ترویج نماز بسیار مهم است و البته نکته مهم این است که اگر سلوک نماز وجود داشته باشد و اگر رئیس یک اداره، سازمان، دانشگاه، صدای اذان را بشنود و سمت نماز رود یقینا بقیه نیز از او پیروی خواهند کرد، گفت: باید طوری رفتار کنیم و مجموعه‌ای که در آن حضور داریم را برای نماز تشویق نماییم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما نسبت به آسیب‌های اجتماعی باید نگران باشیم چراکه آسیب‌های اجتماعی جامعه ما را تهدید می‌کنند، گفت: راه مصون سازی جامعه چیست؟ نمی‌توان وسیله‌های ارتباطی را محدود کرد و همگان با آن دسترسی دارند، امروز همه سطوح زندگی در بستر فضای مجازی تعریف می‌شود و گسترش و توسعه و سرعت آن تمام لایه‌های زندگی انسان معاصر را در برگرفته و روز به روز نیز به سمت هوشمندسازی و گام‌های بعدی پیش می‌رود. طبیعتا باید در عالم ارتباطات و اطلاعات که عالم بسیار گسترده‌ای است، تنها راه که از این فضا در جهت مصون سازی و رشد استفاده شود فقط نماز است. با این حال بهترین عنصر برای صیانت جوانان، نوجوانان نماز است.

وی با اشاره به اینک یکی از شاخصه‌های مهم برای گزینش، نماز است، گفت: این یک شاخص مهم برای ازدواج، انتخاب همکار و ... به کار می‌رود.  

وی با اشاره به پرداختن به نماز و اینکه تمام مراکز علمی، فرهنگی، فکری، اندیشه‌ای، اعم از خانه، مدرسه، دانشگاه، مراکز اداری، باید خود را موظف به نماز بدانند گفت: همه باید خود را موظف به رصد توجه به نماز بکنند، باید رصد کرد باید دید که کجاها هستیم و کجا می‌توانیم قرار داشته‌ باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: رهبری در سلوک خود توجه جدی و ارتباط قوی با نماز دارد و علی‌رغم تمام مشغله‌ها به نماز اول وقت توجه دارند. بنابراین به هیچ عنوان نباید توجه با نماز جایگاه خود را به امر دیگری دهد، اگر اعمالی همچون جهاد، حج، اعتکاف انجام می‌شود باید به نماز توجه ویژه شود. چراکه نماز بر همه امور محوریت دارد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت نماز است، در وصیت امام راحل و شهدا، همگان را به نماز سوق داده‌اند و این‌ها برایمان کلا حجت است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه کشور و نظام ما توفیق دارد و خصوصا مردم استان زنجان متدین بوده و اهل اقامه نماز هستند، گفت: در تاریخ این استان ما توجه به علم، فقه و حکمت را می‌بینیم و همگی در نماز خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌هایی که در ستاد اقامه نماز شکل می‌گیرد قابل تقدیر است اما توجه و تذکر به همکاران در سراسر کشور نسبت به نماز ضروری است، ارزیابی و رصد امری ضروری است، اینکه یک ارگان چه موفقیت و چه کاستی داشته لازم است؛ یقینا در موفقیت‌ها نماز و به ویژه توجه به روح نماز مهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولیت ما به عنوان دولت نسبت به همه به ویژه نسل جوان و نوجوان که سرمایه کشور هستند توجه دادن به آثار، برکات، معنویات نماز است و وظیفه همه ما خصوصا رسانه‌ها و مراکز علمی، فرهنگی، الگوساز و حوزه و دانشگاه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کتاب بسیاری به برکت استاد قرائتی نوشته شده و فیلم‌ها ساخته شده، اما باید کارها بیشتر شود گفت: بنده به عنوان یک طلبه و بقیه به عنوان اندیشمند باید توجه کنند، اما صرفا این یک جلسه که در طول یک سال برگزار می‌شود کافی نیست باید همه در سلسله مسئولیت خود باید این موضوع را مد نظر قرار دهند چراکه منافع بسیاری خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه در جلوه‌هایی که از فلسطین دیده‌ام، مردمانی که عزیزی از دست داده بودند، نماز خواندن خود را فراموش نکردند گفت: مردان و زنانی بر روی خرابه‌ها که عزایزان خود را ازدست دادند نماز می‌خوانند، مهم‌ترین عنصری که فلسطین و بچه‌های فلسطینی را سرپا در صحنه نگه داشته و آنان را مقاوم نگه داشته است، توجه به نماز است. بنابراین نیرو بخش‌ترین برای انسان سالک، مجاهد، نماز و توجه به خدا است، نماز انسان را در اوج قرار می‌دهد، خود را در مقابل عزت و قدرت مطلق می‌بیند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جز قوت ایمان و ارتباط گرفتن با خدا و نماز مردم فلسطین را سرپا نگه نداشته است گفت: بزرگترین پشتوانه مردم غزه و فلسطین مقتدر، نماز و امید به خدا است که دشمن زبون را نیز نا‌امید کرده است. بنابراین انچه به فلسطینیان امید می‌دهد فقط ایمان به خداست.

آیت‌الله رییسی گفت: امروز شرافت را در مقابل شرارت قرار داده و همین امروز به تعبیر رهبر انقلاب اگر محاسبه شود پیروز میدان فلسطین و شکست خورده میدان، دشمن غاصب صهیونیست است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز رزمندگان با یا فاطمه و تکیه به نماز می‌جنگیدند و موفق شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه قدرت برای انسان سالک و جامعه قدرتمند، توکل به خدا، نماز و انجام فرائض اصول و ایمان و اعتقاد به خداوند است، گفت: دولت هر گونه همکاری در خصوص نماز را انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر