logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۴۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
آغاز سخنرانی رئیس جمهور در بین مردم زنجان؛

علی‌رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران در نبرد با جنگ اراده‌ها پیروز شد+فیلم

علی‌رغم-همه-تهدید‌ها-و-تحریم‌ها-ملت-ایران-در-نبرد-با-جنگ-اراده‌ها-پیروز-شد+فیلم
رئیس جمهور با بیان اینکه با همه تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن ملت ایران در نبرد با جنگ اراده‌ها پیروز شد گفت: دشمن می‌خواهد که ما تولید و رشد اقتصادی نداشته باشیم اما ملت ما اراده کرده که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آغاز سخنان خود در بین مردم زنجان در مصلی، گفت: حضور امروز مردم زنجان در خیابان معنای زیادی دارد که اصلی‌ترین آن انزجار از اشغالگران قدس است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شاخصه اصلی زنجان سخن گفتن از حسین (ع) است، آنچه رمز ماندگاری انقلاب است نام عاشورا و حسین بن علی (ع) است.

آیت‌الله رئیسی اذعان کرد: من به مردم زنجان ارادت دارم، توفیقی داشتم که قبل از مسئولیت در دولت در جمع حسینیان زنجان حضور داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه حقانیت فلسطین بر همه روشن شده است، گفت: فلسطین مظلوم مقتدر است و رژیم جعلی که استکبار جهانی از آن حمایت میکند قطعا از بین رفتنی است چرا که این وعده خداوند است.

وی اذعان کرد: یکی از دلایل دشمنی استکبار با ایران، حمایت و دفاع ایران اسلامی از مظلومان است، این سیاست ماست و این سیاست حق و درستی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز جهان به حقانیت مواضع ایران رسیده‌است باید از وضع منطقه تحلیل درستی داشته‌باشیم؛ گفت: امام خمینی(ره) سال‌ها پیش اعلام کردند که اولویت جهان اسلام، مسئله فلسطین است.

وی افزود: ملت عزیز ما زخم‌زبان‌ها شنید اما بر مواضع خود باقی ماند. حقانیت فلسطین امروز بر جهانیان روشن شده‌است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: توجه مردم به عاشورای اباعبدالله همیشه ما را به سمت حق خواهی و عدالت طلبی می‌برد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم همه تهدید‌ها و تحریم گام‌های بلندی را برداشتیم و به مردم دنیا ثابت کردیم که میتوانیم به اتکا به خداوند مسیرهای پیشرفت را طی کنیم.اکنون می‌توانیم به دنیا بگوییم کشور ایران پیشرفته و فناور است و ملت توانست به خیلی از فنون و رموزی که ما را محدود می‌کردند دست یابد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای زنجانی ابراز کرد: بسیاری از صنایع در کشور ما از جمله صنعت هسته‌ای بومی شده است، و در حالی که دشمنان تصور می‌کردند با ترور دانشمندان می‌تواند این صنعت را نابود کنند، اما کشور ما قصد داشت تا از این فناوری در حوزه‌هایی مثل پزشکی استفاده کند و پیشرفت کشور با ترور متوقف نمی‌شود.

وی اذعان کرد: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و بیش از ۶۰ میلیون دلار در مدت فعالیت دولت سیزدهم در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده و تولید، صادرات و اشتغال روبه افزایش است.

رئیسی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد که ما تولید و رشد اقتصادی نداشته باشیم اما ملت ما اراده کرده که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان با اتکا بر اصول رشد کرد و پیشرفت داشت اعلام کرد: تولید و صادرات کشور در این دولت رو به افزایش است و برنامه ما در این دولت این نیست که از کنار مسایل بی تفاوت بگذریم، بلکه رویکرد و راهبرد ما حل مساله است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا شده است، گفت: اشتغال در استان زنجان رو به افزایش است و ۵ درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور به فراهم کردن زمینه کار و تلاش با توجه به روحیه تلاش مردم زنجان تأکید کرد و افزود: مسئله اشتغال در استان زنجان برای ما مهم است به‌ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحصیل‌کردگان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اذعان کرد: در بسیاری از استان‌های کشور تلاش‌ها و فعالیت‌ها افزایش یافته و کارهای بسیاری انجام شده و کارهای بسیاری در حال انجام است.

رئیس جمهور با اعلام اینکه اصلاح در نحوه بهره‌برداری از منابع آبی وضع آب کشاورزی استان زنجان بهبود پیدا کرد،گفت: بیشترین آب مصرفی در کشور مربوط به حوزه کشاورزی است که اصلاح در نحوه بهره‌برداری از منابع آبی و آب‌رسانی زیرسطحی گام مؤثری در این بخش خواهد بود.

وی تاکید کرد: دولت به دنبال حل مسایل و ارائه راهکار در زمینه‌های گوناگون فناوری، علمی، صنعتی و کشاورزی است.

وی مسکن را یکی از نگرانی‌های مردم خواند و گفت: با اقدامات انجام شده بیش از ۷ هزار مسکن در سراسر استان آماده تحویل است و بیش از ۱۰ هزار زمین نیز برای تحویل به مردم آماده شده است و با پیگیری مطالبات مردم کوی فلسطین در سفر گذشته، امروز صاحب خانه شدند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مطالبه برخی از مردم و اعضای تعاونی‌های مسکن عنوان کرد: موضوع تعاونی ها باید حل شود و اگر قرار این است مسئله‌ای باقی نماند، راهکار دارد و معاونت اجرایی رئیس جمهور باید این کارها را به شکل متمرکز دنبال کنند.

رئیسی اظهار کرد: خانواده‌هایی که در زمان سفر دور نخست به استان در بافت فرسوده و شرایط نامناسبی اسکان داشتند، امروز صاحب خانه شده‌اند.

رییس جمهور به پیشرفت در صنایع نظامی و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد بیش از ۵ درصد در ۶ ماهه رشد اقتصادی داریم و بیش از ۶۰ واحد تولدی تعطیل و نیمه تعطیل در زنجان راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواست ما را متوقف کند اما به اعتراف صاحبنظران در دنیا، ایران در جایگاهی است که در مقابل استکبار ایستادگی کرده و با اتکا به رمزی که امام حسین (ع) آموخت یعنی هیهات من الذله توانسته به پیشرفت دست یابد؛ در واقع دشمنان رمز پیشرفت را در تسلیم شدن می‌دانستند اما انقلاب، شهدا، رهبر معظم و دین به ما آموخت می‌توان راه پیشرفت را مبتنی بر آزادی طی کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کارهای نیمه تمام باید به پایان برسد تا مورد بهره‌برداری مردم قرار گیرد، خطاب به مدیران ابراز کرد: شان من و مدیران خدمت‌گزاری به مردم است بنابراین کسی که به دستگاهی مراجعه می‌کند باید راضی برگردد و حتی اگر کار او قابل انجام نیست باید در این خصوص اقناع صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر با روابط و بروکراسی نادرست و پیچ دادن از این اداره به اداره دیگر در انجام کار مردم تاخیر ایجاد شود، به هیچ عنوان قابل قبول نیست

رئیس جمهور گفت: اگر برای حل مشکلات مردم زنجان نیاز به ۱۰ سفر هم باشد، سفر خواهم کرد.

رئیس جمهور در پایان بخش سخنان خود گفت: از تاخیر ۱۸ ساله در ساخت ورزشگاه ۱۵ هزاری نفری زنجان تأسف خوردم، قطعا این پروژه تا پایان شهریور سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر