logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۴۶۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

جابه‌جایی شهرک‌های سرب و روی زنجان بررسی می‌شود

جابه‌جایی-شهرک‌های-سرب-و-روی-زنجان-بررسی-می‌شود-
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بيان اينكه مسئله استقرار صنايع در حريم كيفي و كمي رودخانه يكي از مسائل مهم استان است، گفت: در اين خصوص آب منطقه‌اي و وزارت نيرو بايد اظهار نظر صريح خود را در اين رابطه اعلام كنند تا بتوانيم در اين خصوص تصميم‌گيري كنيم و به فعالان اقتصادي پاسخ بدهيم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ايرج حشمتي در رابطه با برپايي ميز خدمت اين سازمان در استان زنجان اظهار كرد: در آستانه دومين سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان زنجان، به همراه مسئول بازرسي، مديريت عملكرد و رسيدگي به شكايات سازمان حفاظت محيط زيست، از روز پنجشنبه ميز خدمت استان را برپا كرده و پاسخگوي 21 نفر از فعالان اقتصادي استان بوديم.

بیشتر بخوانید

وي ادامه داد: اين فعالان مشكلاتي را در رابطه با توليد داشتند كه در برخي موارد با دستوراتي كه صادر شد مقرر شد تا با رعايت الزامات زيست محيطي، مشكلشان حل شود. برخي ديگر از اين درخواست ها نيازمند مطرح شدن در كميسيون ذيل ماده 11 دارند كه لازم است ساير دستگاه‌هاي مرتبط با فعاليت‌هاي صنعتي نيز نقطه نظرات خود را مطرح كنند.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست بیان کرد: یک مشکل فعالان اقتصادی استان مربوط به مجوزهای سامانه جامع محیط زیست بوده که وزارت صمت نیز باید عضو این سامانه می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مجوز احداث به صورت دستی صادر می‌شود که این موضوع باعث زمان بر شدن صدور مجوزها شده است. انتظار می‌رود اداره صمت استان هرچه زودتر در سامانه عضو شود و روند بررسی و صدور مجوزها تسریع شود.

حشمتی با بيان اينكه مسئله استقرار صنايع در حريم كيفي و كمي رودخانه يكي از مسائل مهم استان است، گفت: در اين خصوص آب منطقه‌اي و وزارت نيرو بايد اظهار نظر صريح خود را در اين رابطه اعلام كنند تا بتوانيم در اين خصوص تصميم‌گيري كنيم و به فعالان اقتصادي پاسخ بدهيم و تا زمان حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: مسئله ديگر مربوط به خسارتي بود كه امسال و سال‌های گذشته حيات وحش به باغات و مزارع در حاشيه مناطق وارد كرده بودند. اين افراد از سال‌هاي گذشته طلب دارند كه مقرر شد هماهنگي لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود. بر این اساس تفاهم‌نامه صندوق ملی محیط زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر