logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۴۶۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خبر داد:

رونمایی از برنامه ۵ ساله دستگاه‌ها در سی‌امین اجلاس سراسری نماز

رونمایی-از-برنامه-۵-ساله-دستگاه‌ها-در-سی‌امین-اجلاس-سراسری-نماز
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: ستاد اقامه نماز کشور یک سند تحول ۲۰ ساله را تنظیم کرده و در سطح ملی برنامه پنج ساله نیز تدوین شده است در سی‌امین اجلاس سراسری نماز، مراسم رونمایی از تعدادی از برنامه‌های پنج ساله دستگاه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» سید احمد زرهانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و شهادت شهید سردار سلیمانی و شهادت عده‌ای از هموطنان در کرمان اظهار داشت: این حادثه تروریستی نشان داد که دشمنان حتی از زائران سردار دل‌ها نیز هراس دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تاکنون ستاد اقامه نماز با حمایت رهبر و هدایت ایشان ۲۹ اجلاس برگزار کرده و روز شنبه سی‌امین اجلاس نماز با پیام رهبر و سخنرانی رئیس جمهور در زنجان آغاز می‌شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ستاد اقامه نماز در سال ۶۹ آغاز به کار کرد تا فرهنگ و معارف نماز را در جامعه ساری و جاری کند، گفت: در این راستا ستاد اقامه نماز یک نگاه آسیب شناسانه به موضوع نماز داشته و این نگاه مستمر تکمیل و در حال نو شدن است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ نماز خانه در راه‌های مواصلاتی کشور ایجاد شده، گفت: نهصت نماز‌خانه‌سازی در حاشیه راه‌ها همچنان ادامه دارد.

زرهانی با اشاره به اینکه متناسب با این آسیب‌شناسی بالغ بر ۴۰۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان عموم مردم در راستای آداب نماز منتشر شده است، گفت: ۱۴ جلد کتاب نماز در سیره ۱۴ معصوم و همچنین ۱۴ جلد کتاب برای کودکان با سیره اهل بیت به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۲۹ اجلاس گذشته توانسته‌ایم اسباب اقامه نماز را در نهادهای دولتی و وزارتخانه‌ها به کمک خود دستگاه‌ها فراهم بکنیم، گفت: ستاد اقامه نماز یک دستگاه اجرایی نیست یک دستگاه سیاست‌گذار ناظر، هدایتگر و ارزیاب هست. بنابراین متناسب با این رسالت امسال هم ما ارزیابی را انجام داده‌ایم که نتایج آن رسماً در محضر ریاست جمهوری یا بعد از سخنرانی ایشان در صحن علنی اجلاس اعلام خواهد شد. زرهانی ادامه داد: از طریق سامانه سجاده و به صورت مطالعات میدانی و دریافت گزارش از دستگاه‌ها صدها دستگاه را همه ساله ارزیابی و نتایج را رسماً اعلام می‌کنیم، مقام معظم رهبری در پیامی که صادر فرمودند رسالت ارزیابی را بر عهده دو گروه ارزیاب و داور قرار داده‌اند که این دو گروه در ستاد اقامه نماز این امر را به طور دقیق همه ساله انجام می‌دهند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: عملکرد سال ۱۴۰۲ نیز در حال ارزیابی است، مطالعات میدانی در حال شکل‌گری ‌بوده و از طریق سامانه سجاده فرصت بارگذاری اطلاعات دوباره فراهم خواهد شد. و در سال آینده نتایج ارزیابی در اجلاس سی و یکم اعلام خواهد شد. 

وی اذعان کرد: هدف اصلی سی‌امین اجلاس سراسری نماز، مطالعات و آسیب‌شناسی در حوزه نماز نسل نو است و با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه هدف این است که دستگاه‌هایی که در سطح کشور از منابع ملی استفاده می‌کنند و رسالتی در آموزش فرهنگ‌سازی تعلیم و تربیت نسل نو بر عهده دارند چه مشکلاتی دارند چه وظایف و رسالت‌هایی دارند و بر اساس آن‌ها چه طرح و برنامه‌ای را در افق پنج سال آینده ارائه می‌کنند.

زرهانی خاطر‌نشان کرد: ستاد اقامه نماز یک سند تحول ۲۰ ساله را تنظیم کرده است. و در سطح ملی برنامه پنج ساله تدوین شده و روز شنبه، مراسم رونمایی از تعدادی از برنامه‌های پنج ساله دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیش از ۸۰ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد گفت: این تعداد مسجد برای ۹۰ میلیون جمعیت کشور کم است و نیاز است مسئولان طرح آمایش سرزمین را به نحوی انجام دهند که در مکان‌های پر جمعیت مساجد احداث شوند.

زرهانی گفت: یک سوم مساجد کشور یا نیمه فعال یا غیر فعال هستند و این در شان کشورمان نیست.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای ساماندهی امور مساجد در حال راه‌اندازی است.

وی در خصوص مهمانان دعوت شده به اجلاسیه سراسری نماز گفت: از هر استان ۶ نفر دعوت شده و تعدادی شخصیت‌ها نیز از تهران حضور خواهند داشت و در نهایت ۳۰۰ نفر به اجلاسیه دعوت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر