logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۶۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

مرکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی صائین قلعه افتتاح شد

مرکز-جامع-سنجش،-آموزش-و-توانبخشی-صائین-قلعه-افتتاح-شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: با توجه به دوری مسافت شهر صائین‌قلعه تا ابهر و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر مرکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی افتتاح شد.

داود مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: با توجه به دوری مسافت شهر صائین‌قلعه تا ابهر و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به اهالی شهرهای صائین‌قلعه، هیدج و روستاهای اطراف، مرکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کار این مرکز؛ سنجش نوآموزان ۴ تا ۶ سال برای ثبت‌نام در مدارس عادی و استثنایی و رسیدگی به دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری، در اصل دانش‌آموزانی که دارای مشکلات یادگیری هستند که با معرفی معلم مربوطه و مدیر مدرسه تحت آموزش‌های خاص قرار می‌گیرند. 

مرادی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان در شناسایی انواع اختلالات یادگیری و آشنایی با روش‌های رفتار با دانش‌آموزان دارای اختلال از اهداف دیگر این مرکز است، گفت: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید قوانین و انتظارات از آنان را مشخص و روش‌هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیاز‌های‌شان در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح، حمایت و خودمدیریتی و ارتقاء رفتار را برای دانش‌آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیاز‌های خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانش‌آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

وی در پایان خاطرنشان شد: کبری محبی به عنوان سرپرست مرکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی صبای صائین قلعه معارفه شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر