logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۱۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

معلولان 1.7 درصد جمعیت استان زنجان را شامل می‌شوند/ فعالیت 57 مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی در زنجان

معلولان-1.7-درصد-جمعیت-استان-زنجان-را-شامل-می‌شوند-فعالیت-57-مرکز-غیردولتی-در-حوزه-توانبخشی-در-زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: معلولان 1.7 درصد جمعیت استان زنجان را شامل می‌شوند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 21 هزار و چهار معلولیت در استان زنجان اظهار کرد: 20 هزار و 476 پرونده تحت حمایت سازمان وجود دارد که 1.7 درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 26 درصد یعنی به تعداد 11 هزار 74 نفر از این معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر بهزیستی هستند، ابراز کرد: 57 مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی وجود دارد که در مجموع 7.2 درصد معلولان که شامل 7444 معلول بهره مند از خدمات این مراکز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: از تعداد کل معلولان 307 نفر معلول ضایعه نخاعی بوده که به این افراد خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مابقی معلولان تحت پوشش شامل 69 درصد باقی مانده با توجه به عدم شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره تخصصی و سایر برنامه‌های سازمان بهره مند هستند.

محمدی با اشاره به حمایت از دانش آموزان و دانشجویان گفت: در معاونت توانبخشی از 996 دانش آموز و 228 دانشجوی معلول حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معاونت اجتماعی 7686 پرونده مددکاری وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 5390 مورد مربوط به زنان و خانواده و 3911 خانوار نیز در این حوزه مستمری بگیر هستند که 33 درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در معاونت اجتماعی این اداره کل از 1598 دانش آموز و 181 دانش آموز حمایت می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز اورژانش اجتماعی در راستای شناسیایی و کاهش آسیب‌های اجتمعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می‌نماید و در سال جاری 14102 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر