logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۴۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه:

شهید سلیمانی در مکتب حضرت زهرا(س) تبدیل به مالک اشتر زمان شد

شهید-سلیمانی-در-مکتب-حضرت-زهرا(س)-تبدیل-به-مالک-اشتر-زمان-شد
محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت: نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت که ادامه و استمرار خط نبوت است، شهید سلیمانی نیز در این مکتب رشد، شکوفا و تبدیل به مالک‌اشتر زمان شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید صفابخش در چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و روز مادر در نشست تبیینی مکتب سلیمانی و جهاد فاطمی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (ع) و بزرگداشت روز مادر و تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: تعاریفی مختلفی در احادیث در مورد فضایل و جایگاه حضرت زهرا(س) وجود دارد که بیانگر این نکته است که حضرت زهرا (س) یک انسان معمولی نیستند.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: آیاتی همچون آیه تطهیر و آیه مودت و احادیثی مانند حدیث ثقلین،‌ سفینه و امان، بیانگر فضائلی همچون عصمت، وجوب محبت، هم‌سنگ قرآن بودن، کشتی نجات و امان بودن برای اصحاب کسا‌ء‌ و اهل‌بیت(ع) است و سوره کوثر نیز به خیر کثیر بودنِ حضرت فاطمه (س) و استمرار نسل پیامبر اشاره دارد.

 صفابخش با بیان حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) که خطاب به حضرت علی(ع) می فرمایند؛ «ای علی آنچه را فاطمه (س) بدان امر می‌کند انجام بده، زیرا من چیزهایی به او امر کردم که جبرئیل امین به آن امر کرده است»، تأکید کرد: اگر ما به این حدیث توجه کنیم به جایگاه، مقام، فضایل و کمالات آن حضرت پی خواهیم برد.

 محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه گفت: باید این نکته مدنظر ما باشد که مقام و عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها آنقدر رفیع و بلند مرتبه است که کسی جز اهل بیت علیهم السلام نمی‌تواند از آن سخن به میان آورد.

 وی با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت که ادامه و استمرار خط نبوت است گفت : تفاوتی بین حاج قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان و شهدا وجود دارد و آن این است که سردار کارنامه متفاوتی نسبت به بقیه داشت و تبدیل به مالک‌اشتر زمان و نماد مقاومت در مسیر حقانیت شد.

 صفاتاج اظهار داشت: حاج قاسم و مالک‌اشتر هر دو سفیران رهبر جامعه بودند و ولی‌فقیه را ارجح‌تر از خود می‌دانست و همواره گوش به فرمان رهبر و ولی خود و ذوب در ولایت بودند.

وی گفت: اگر تاریخ بشریت را مطالعه کنیم می‌بینیم هرگاه که بحث ولایت الله و حکومت اولیای الهی بوده است جبهه باطل جهت مقابله با جبهه حق نیز شکل گرفته است و حق و باطل دو جریان مستمر تاریخ بشر در دیدگاه قرآن کریم هستند و قرآن کریم وجود این دو جریان را در سراسر تاریخ بشر، از آغاز تا ظهور اسلام و از ظهور اسلام تا فرجام تاریخ، مسلم دانسته و پیروزی نهایی را از آن حق و حق‌پرستان اعلام کرده است.

 این استاد دانشگاه بیان کرد: بزرگترین دشمن درونی انسان، جهل است و جهل، ظلمت و تاریکی است و قرآن، جهل را ظلمت می‌داند و در ظلمت جهل، حقیقت و واقعیت مخفی و پنهان می‌شود.

 وی افزود: جهل، نیستی، شر و بدبختی در دنیاست و منشا بسیاری از بی دینی‌ها و زمینه تحریف حقایق و یکی از اخلاق رذیله و پست است.

صفاتاج تصریح کرد: هر جایی که عمل به قرآن، پند و اندرزهای بزرگان نشده است حکومت‌ها و جوامع دچار گمراهی و انحطاط و نهایتاً به نابودی کشیده شده است.

 وی با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های مختلف در مراکز پژوهشی و مطالعاتی آمریکا گفت: به گفته آنان آنچه که سبب قوام جمهوری اسلامی شده است تئوری ولایت فقیه است و شهید سلیمانی نیز در این مکتب رشد، شکوفا و تبدیل به مالک‌اشتر زمان شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر