logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۴۶۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ابهر:

سرنوشت افراد جامعه، به زنان آن جامعه وابسته است

سرنوشت-افراد-جامعه،-به-زنان-آن-جامعه-وابسته-است
امام جمعه شهرستان ابهر گفت: صلح و آرامش، موفقیت یا انحرافات، نارضایتی، ناپاکی و فساد خانواده و همچنین سرنوشت افراد جامعه، به زنان آن جامعه وابسته است.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و روز مادر نشست تبیینی مکتب سلیمانی و جهاد فاطمی گفت: فرهنگ و تمدن غرب خود را مدافع زن می‌داند و در حال تبلیغ این موضوع هستند و حیا و عفت را مانع رشد زن می‌دانند اما اسلام گوهر زن را با حفظ حجاب تعالی بخشیده است.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: مسأله‌ای که باید به آن توجه شود این است که تمدن غربی برای نابودی ارزش‌های اصیل اسلامی دسیسه و توطئه می‌کند و با استفاده از تمام تکنولوژی‌های مدرن و روشنفکران غربگرای جوامع خود به تبلیغ علیه ارزش‌های اسلامی می پردازد و از نگرش‌های غلط نسبت به زنان استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادپور عنوان کرد: بدبختی بزرگ تمدن غرب این است که زن‌ها خودشان را به عنوان یک کالا عرضه کنند و بدون محدودیت و بی حد و مرز هر کاری را که مایلند انجام دهند که موجب فقدان نجابت و کرامت انسانی آنها شود و برعکس دستور اسلام این است که زنان مسلمان در تمام شئون زندگی شأن متین و با وقار باشند تا بنیان خانواده حفظ شود.

امام جمعه شهرستان ابهر با بیان اینکه زنان نقش اساسی در تعلیم و تربیت جامعه دارند تأکید کرد: صلح و آرامش، موفقیت یا انحرافات، نارضایتی، ناپاکی و فساد خانواده و همچنین سرنوشت افراد جامعه، به زنان آن جامعه وابسته است.

وی در پایان با اشاره به آیه مبارکه ۳۴ سوره نسا "الرجال قوامون على النساء" تصریح کرد: مسائل سرپرستی و ریاست در خانواده طبق دستور قرآن بر عهده مرد است و همچنین در این آیه به وظایف زن و شوهر نسبت به یکدیگر مانند تأمین هزینه‌های زندگی از طرف مرد و حفظ اموال و ناموسِ مرد از طرف زن پرداخته شده است که  نشان‌دهنده این است که اسلام دین عزت و کرامت است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر