logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۴۵۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

فاطمه زهرا(س) الگویی مناسب برای زنان است

فاطمه-زهرا(س)-الگویی-مناسب-برای-زنان-است
استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان با بیان اینکه الگو گیری مناسب در جامعه باعث تقویت روح و روان شده و برکات آن در زندگی مشخص می‌شود گفت: فاطمه زهرا(س) الگویی مناسب برای زنان است.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه میلاد با سعادت طاهره رو به خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم بعد به ما همین مناسبت در نظام جمهوری اسلامی این روز مبارک را به نام روز مادر و روز زن مطرح شده است گفت: ایشان به عنوان یک زن مسلمان دارای شان و شخصیتی بسی والا نزد پیامبراکرم (ص) هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در بحث شناخت خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) فاطمه زهرا سلام الله علی در مجالس و تکیه‌ها به مظلوم نمایی و مظلوم گرایی ایشان پرداخته شده است و به جهاد تربیتی یا به عبارت دیگر جهت علمی  فاطمه زهرا (س) آنچنان پرداخته نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به عنوان رسول خدا مقامی والا نزد پروردگار هستی دارد و  فاطمه زهرا (س) امت رسول خدا محسوب می‌شود و از این برکات مستثنی نیستند.

حجت الاسلام شامی تاکید کرد: اگر از بعد دیگر به مسئله نگاه کنیم خواهیم فهمید که رسالت پیامبر اکرم (ص) در گروه اندیشه‌ها و کارکرد حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: اگر بحث امامت و ولایت در جامعه مطرح نباشد شاید رسالت پیامبر اکرم (ص) به انحراف کشیده می‌شد و آنچه که در این میان مهم است بحث سیانت، حفاظت از رسالت پیامبر اکرم (ص) در بحث ولایت و ولایتمداری در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان ابراز کرد: ولایت نیز مدیون برکات وجود حضرت زهرا (س) بوده و آنچه که باید به آن پرداخته شود نسل رسول خدا از این بانوی بزرگوار است.

حجت الاسلام شامی عنوان کرد: در آن مقطع زمانی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بحث امامت و ولایت در جامعه مطرح شده است و نقش موثر اهل بیت (ع) در جامعه برای اولین بار توسط حضرت زهرا(س) بیان شده است.

وی ابراز کرد:اگر به درستی به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) پرداخته شود میتوان فهمید که خطبه فدکیه در اصل همان سخنرانی حضرت زهرا (س) در مسجد النبی  است که در اعتراض به غصب فدک ایراد شده است.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان تاکید کرد: ابوبکر پس از رسیدن به خلافت با انتساب روایتی به پیامبر اکرم (ص)  مبنی بر اینکه پیامبران از خود ارث نمیگذارند و دهم فدک را که پیامبر(ص) به فاطمه(س) بخشیده بود، به نفع خلافت مصادره شد.

حجت الاسلام شامی گفت: خطبه‌های فدکیه بیانگر جریان فکری در جامعه بود که برای دفاع از مسیر حق و راه رسالت پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: فاطمه(س) در مراتب ایمان و تقوا، کفو و هم تایی جز امیرالمؤمنین(ع) نداشت، به همین دلیل وقتی فاطمه(س) به سن ازدواج رسید و اکثر بزرگان و شخصیت‌های برجسته ی عرب، به خواستگاری ایشان آمدند، رسول خدا(ص) با جواب منفی همه را مأیوس کرد و در برابر اصرار آن ها خشمگین شد.

استاد حوزه و دانشگاه استان زنجان تصریح کرد: اما در بحث ازدواج علی(ع) با فاطمه(س) فرمود: اگر این نبود که خداوند علی(ع) را برای فاطمه آفریده است، در روی زمین کفو و هم تایی برای او پیدا نمی‌شد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر