logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۴۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا(س) برترین و کامل‌ترین الگوی عملی در جامعه است

حضرت-زهرا(س)-برترین-و-کامل‌ترین-الگوی-عملی-در-جامعه-است
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نمونه یک انسان کامل است که دارای ابعاد شخصیتی مختلف می‌باشند گفت: حضرت زهرا (س) برترین و کامل‌ترین الگوی عملی در جامعه است.

سمیرا داداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در برخی منابع آمده است حضرت زهراسلام الله علیها در حدیثی می‌فرمایند: بهترین چیز براى زن آن است که مردى را نبیند. این حدیث مصداقی  از حیا و عفت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها می‌باشد گفت: اگر در تربیت فرزند هم اگر دنبال الگویی هستیم بدون شک حضرت زهراسلام الله علیها برترین و کامل‌ترین الگوی عملی در جامعه است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: با مطالعه سیره ایشان در می‌یابیم ایشان خودشان را از فرد نابینای نامحرم نیز پوشانده‌اند، بدون شک هرکسی ایشان را الگوی خودش قراردهد به تاسی از ایشان سعی در رعایت کامل حجاب وعفت خود یعنی عفت درکلام، رفتار‌ خواهد داشت.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) عنوان کرد: کلام ایشان مبنی براینکه بهتراست برای زن که مردی او را نبیند بدان معنا نیست که مطلقا زن در فعالیت‌های خارج ازخانه حضور پیدا نکند چراکه همان گونه که می‌دانیم حضرت زهرا (س) در مسجد حضورپیدا می‌کنند و خطبه فدکیه را ایراد کرده و یا برای دفاع ازحق امیرمومنان (ع) به روشنگری و تبیین جایگاه ایشان پرداخته‌اند.

داداشی ابراز کرد: در سیره صدیقه کبری (س) حضور موثر زنان در جامعه دیده می‌شود زنان مسلمان اگر به دنبال الگویی مناسب برای زندگی باشند تا بتوانند در ابعاد مختلف زندگی رفتارش را سرلوحه خویش قراردهند، بدون شک الگویی والاتر از حضرت فاطمه سلام الله علیها نخواهند یافت.

وی ادامه داد: در منابع حدیثی نقل شده است که امیرالمومنین (ع) در آغاز زندگی زناشویی در پاسخ به سوال حضرت رسول که فرمودند:"همسرت را چگونه یافتی؟" حضرت زهرا را به عنوان بهترین همسری که با کمک او می‌توان خدا را اطاعت نمود، توصیف کردند.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) افزود: حضرت زهراسلام الله علیها هرگز در زندگی‌شان با حضرت امیرمومنان ایشان را آزرده نکرده و چیزی را که ایشان در فراهم آوردن آن به زحمت و سختی بیفتند از امیرمومنان درخواست نکردند.

داداشی تاکید کرد: این موارد همه درسی است برای ما که بیاموزیم چگونه می‌توان در زندگی زناشویی همسرخوبی باشیم. یا به عنوان نمونه در حدیث کسا می‌خوانیم  حضرت زهرا (س) فرزندانشان را با الفاظ میوه دلم و دیگر الفاظ محبت آمیز خطاب قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: ایشان با دعا کردن برای همسایگان به فرزندان خویش می‌آموزند دیگران را حتی در دعا کردن برخود مقدم بدارند.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) عنوان کرد: ازجمله ویژگی‌های دیگراز بین هزاران فضائل غیر قابل وصف ایشان کمک به فقر او نیازمندان می‌باشد حضرت فاطمه زهرا (س) غذای سرسفره خودشان را به نیازمند ومسکین می‌بخشیدند، و نمونه‌های فراوان دیگر که در سیره ایشان و احادیث معتبر می‌توانیم مطالعه کنیم.

داداشی تصریح کرد: نکته‌ی دیگر راجع به مهربانی و محبت حضرت نسبت به پدر بزرگوارشان پیامبر عظیم الشان اسلام می‌باشد تا آنجا که به ایشان کنیه ام‌ابیها داده شده است که به معنای واضح‌تر  یعنی مادر پدرخویش.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر