logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۴۵۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
استاندار زنجان:

درخواستم از رئیس جمهور دریافت پلکانی اقساط مسکن ملی از متقاضیان است

درخواستم-از-رئیس-جمهور-دریافت-پلکانی-اقساط-مسکن-ملی-از-متقاضیان-است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه قصه مسکن ملی با تلاطماتی در استان شروع شد و من را پیر کرد، گفت: اما با این حال به رئیس جمهور نامه نوشته‌ام تاکید کرده‌ام تا مبلغ اقساط مسکن ملی پلکانی از متقاضیان دریافت شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی شامگاه روز گذشته در برنامه ارائه دستاورد‌های دولت در استان به موضوعات مختلفی اشاره کرد که بسیاری از آن‌ها اطلاع‌رسانی درستی نشده و مردم از آن آگاه نیستند. با این وجود خلاصه‌وار به برخی از موضوعات که توسط افشارچی بیان شد اشاره می‌شود.  

بیشتر بخوانید

کشاورزی

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی چندین کار مهم در استان انجام شده است، گفت: با توجه به مشکلات آبی در استان باید کشاورزی را به سمت بهره‌وری برد.

وی افزود: ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هیدج بر روی ساخت بزرگترین گلخانه‌ای شیشه‌ای شده و کل تولیدات این واحد صادراتی بوده و ارزش افزوده حداکثری برای استان خواهد داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید به جای کاشت هندوانه کاری انجام داده‌ که به سمت کشت پسته رفت، گفت: البته این کار انجام شده و حتی قرار است در یک پروژه که در خصوص کشت پسته انجام شده قسمتی از درختان کشت شده که بخش اعظمی است به روستاییان همان منطقه واگذار شود.

افشارچی با اشاره به اینکه استحصال آب در استان بسیار مهم است و اتفاقات زیادی در این راستا رخ داده، گفت: آب یکی از دغدغه‌های مهم بنده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان تولید گوشت مرغ دو برابر نیاز استان است، گفت: کاری که در استان با استفاده از شفاف سازی انجام شد این بود که از زمان جوجه‌ریزی تا زمان کشتار کاملا شفاف شده است و قیمت مرغ در استان کنترل شده است اما نکته جالب این است که بعد از این اتفاق متوجه شده‌ایم که واقعا مقداری را که به عنوان میزان مصرف مرغ در استان اعلام می‌شود واقعی نیست و مصرف کمتر از آن است. 

وی ادامه داد: در گوشت گوساله تولید به میزان کافی نداریم و باید در این راستا تمرکز شود.

 گردشگری

افشارچی با اشاره به اینکه باید اقدامات به صورتی باشد که بتوان گردشگر‌پذیری در استان ایجاد کرد و درآمد داشت، ادامه داد: با برخی دستگاه‌ها وارد قرار داد شده‌ایم تا کریدور ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در قسمت سرمایه‌گذاری به نسبت خوب عمل کرده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا سرمایه‌گذاران جدید نیز به استان جذب کنیم.

در دور جدید سفر رئیس جمهور به استان برنامه محور پیش می‌رویم

استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهور مقرر شد که به استان ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آن محقق شده است، گفت: در این سفر قریب به ۹هزار میلیارد برای استان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم تا از محل سفر ایشان اختصاص یابد.

 وی با بیان اینکه در سفر قبل به صورت پروژه محور پیش رفتیم، اذعان کرد: اما در این دوره برنامه محور پیش خواهیم رفت و مهم‌ترین برنامه برای آب خواهد بود. ۲۵ درصد بودجه‌ای که در این سفر خواهیم داد برای آب است.

وی با اشاره به اینکه در استان ما برداشت آب زیرزمینی بالا است، گفت: سد مراش و بلوبین در حدود ۸۰ میلیون متر مکعب مخزن ذخیره آب دارند، هم‌اکنون سد بلوبین آماده به آبگیری است و تا حدودی مشکل ایجرود و ماهنشان در حال حل شدن است.

وی با اشاره به اینکه سد مشمپا تغییراتی در طرح یافته و چیزی که در دور دوم از رئیس جمهور درخواست خواهیم کرد این است که بودجه‌ای را برای سد مشمپا در نظر بگیرند، ادامه داد: همیشه لزومی به ایجاد سد‌های بزرگ نیست و اگر سد‌ها کوچک باشد نیز می‌توان از جاهای دیگر آب به پشت سد هدایت کرد. 

وی با اذعان به اینکه برای دو سد مذکور ۴۵۰میلیون تومان از محل ماده ۵۶ اعتبار جذب شده است، گفت: یکی از موفقیت‌ها همین استفاده از ماده ۵۶ بود که توانستیم قسمت عمده کار را پیش ببریم. 

استفاده از پساب در صنعت

استاندار زنجان در بخشی دیگر با اشاره به اینکه استفاده از حجم پساب در شهر زنجان به ۳۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید گفت: راشا کاسپین ۵ هزار مترمکعب مصرف روزانه آب داشت اما در حال حاضر ۴ هزار متر مکعب از پساب استفاده می‌کند و میزان استفاده از آب پاک خود را به یک هزار لیتر کاهش داده است.

مسکن ملی

استاندار زنجان با بیان اینکه ساخت مسکن ملی در زنجان همزمان با جهش قیمت دلار شد و وام ۳۵۰ میلیون تومانی نیز پاسخگو نشد، گفت: البته مبلغ وام را بالاتر برده و میزان سود را نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش دادیم. 

وی با اشاره به اینکه در استان ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است، گفت: ساخت مسکن ملی من را پیر کرد، چراکه در ساخت مسکن ملی در کشور ما خط شکن بودیم، در کاهش درصد تسهیلات از ۲۳ به ۱۸ درصد خط شکن شدیم، در قرار داد متمم خط شکن شدیم در افزایش میزان تسهیلات خط‌شکن شدیم.

استاندار زنجان تاکید کرد : ما نسبت به قیمت‌های مسکن حساسیت بسیار بالایی داریم با این وجود برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکن افزایش تسهیلات را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری برای ۷۰۰ خانواده طبق قانون جوانی جمعیت، زمین خواهیم داد، گفت: قصه مسکن ملی با تلاطماتی شروع شد، اما با این حال به رئیس جمهور نامه نوشته‌ام تاکید کرده‌ام تا مبلغ اقساط مسکن ملی، پلکانی از متقاضیان دریافت شود.

 پتروشیمی

وی با بیان اینکه یک گره بزرگ در حوزه پتروشیمی وجود داشت و آن گره حل شد، گفت: یکی از مسایل مطرح شده در سفر رئیس جمهور همین مسئله پتروشیمی است و امیدواریم سال بعد یک قسمت این مجموعه آغاز به کار کند.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیاری در استان رخ داده بیان کرد: برای تکمیل تصفیه پساب طارم اقدام شده است،  ۲۰۰ هکتار به شهرک صنعتی علی‌آباد اضافه شده که قرار است صنایع پاک مثل صنایع دستی در این محل مستقر شود، در حال انتقال پساب به شهرک شهید شهریاری هستیم. به دنبال افزایش بودجه از محل درامد عمومی هستیم، پسماند سرب و روی را تعیین تکلیف کرده‌ایم. مقرر است تغییراتی در پرواز‌های فرودگاه زنجان انجام شود.

استاندار زنجان در خصوص مولد‌سازی و ایجاد ثروت اذعان کرد: هر پروژه‌ای را که مولدسازی کنیم اگر به فروش رود تمام پروژه‌های استان حتی پیست دوچرخه سواری را می توان تکمیل کرد و امیدواریم تا سال بعد این پروژه را تکمیل و به اتمام برسانیم. با این وجود برای ورزشگاه ۳ هزار نفره ابهر و سایر پروژه‌ها قرار است در سفر رئیس جمهور اعتبار در نظر بگیریم.

افشارچی با بیان اینکه در روستاهای استان زنجان نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، گفت: یک هزار میلیارد تومان در روستاهای استان برای پروژه‌های عمرانی، آبرسانی و ... هزینه شده است.

استاندار زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: پروژه اقتصاد دیجیتال که در زنجان راه افتاده در شمال غرب کشور بی‌نظیر است، ما در حال یک شیفت پارادایمی هستیم دولت می‌خواهد اگر هزینه کردی کند و جی دی پی را ثابت نگه دارد و برای رفاه مردم کار کند، بنابراین باید روی چنین موضوعاتی سرمایه گذاری کنیم.

رتبه سوم زنجان در فضای کسب و کار

وی با اذعان به اینکه استان زنجان در شاخص اشتغال، مشارکت اقتصادی، فضای کسب و کار استان در رتبه بالایی قرار دارد، گفت: استان زنجان در شاخص فضای کسب و کار استان سوم کشور است.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی با بیان اینکه در سفر آقای رئیس جمهور به استان برای جاده دندی اعتبار در نظر خواهیم گرفت، گفت: وزارتخانه‌ها در سفر اول رئیس جمهور به استان، پاسخگو نبودند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر، با اشاره به اینکه مالیاتی که پرداخت می‌کنیم بیشتر از گیلان و همدان و نزدیک قزوین است، گفت: اما مسئله مالیات را فدرال نگاه نمی‌کنند چون صنایع ما بیشتر است انتظار این است که به کشور بیشتر کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر بیان کرد: مصوب شده تا شهرک صنایع تبدیلی در خدابنده و سلطانیه ایجاد شود و محصولات کشاورزی کشاورزان ارزش افزوده بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر