logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا(س) الگوی بانوان مسلمان جهان است

حضرت-زهرا(س)-الگوی-بانوان-مسلمان-جهان-است
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) از نسل فردی است که خداوند درباره او فرموده است؛ همه چیزها را برای تو و تو را برای خودم آفریده‌ام گفت: حضرت زهرا(س) الگوی بانوان مسلمان جهان است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پیش از تولّد حضرت فاطمه (س)، خداوند در معراج، بشارت تولّد ایشان را به نبیّ خاتم (ص) داده و فرموده بود؛ گفت: ای پیامبر! خداوند ولادت فاطمه را از خدیجه، دختر خویلد به تو بشارت می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خداوند به پیامبر اکرم (ص) دستور می‌دهد که باید چهل شبانه روز از حضرت خدیجه (س) دوری گزیند.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) عنوان کرد: همانا فاطمه (س) بعد از اینکه خداوند نبوّت پدرش را آشکار کرد، متولّد شد و حضرت فاطمه(س) در سال پنجم، در حالی که قریش «خانه کعبه» را بنا یا تعمیر می کرد، در روز 20 جمادی الآخر در سن45 سالگی پیامبر(ص) متولّد شد.

اسماعیلی افزود: خدایی که تمام مقدّمات و برنامه ریزی خود را برای تولّد این بانو، آماده و مهیّا ساخته بود، رسولان خود را برای یاری فرستاد طوری که چهار زن بلند قامت و نورانی بر او وارد شدند که بیشتر، زنان بنی هاشم بودند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه چون آنها را دید، ترسید. یکی از آنان گفت: ای خدیجه! ناراحت مباش؛ چرا که ما را پروردگارت به سوی تو فرستاده است. ما خواهران تو هستیم؛ من ساره هستم و ایشان آسیه، دختر مزاحم، رفیق تو در بهشت، این مریم، دختر عمران و ایشان صفورا، دختر شعیب است.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) عنوان کرد: در این باب فتال نیشابوری از علمای قرن پنجم هجری است و در کتابش می‌نویسد بدان که فاطمه زهرا پنج سال بعد از نبوت و سه سال بعد از معراج متولد شد، وقتی رسول خدا از دنیا رفت، فاطمه هجده سال سن داشت و بعد از پدرش هفتاد و پنج روز زنده بودند.

اسماعیلی ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) از نسل فردی است که خداوند درباره او فرموده است؛ همه چیزها را برای تو و تو را برای خودم آفریده‌ام .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر