logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۵۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

یارانه شیر خشک به نوزادان زیر دو سال تعلق می‌گیرد

یارانه-شیر-خشک-به-نوزادان-زیر-دو-سال-تعلق-می‌گیرد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه کمبود شیر خشک در استان زنجان حل شده است گفت: یارانه شیر خشک به نوزادان زیر دو سال تعلق می‌گیرد.

علیرضا حقیقت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه موضوعاتی که در ابتدای سالجاری درباره کمبود شیر خشک نوزادان در داروخانه‌ها با آن روبرو بوده‌ایم باعث شد که دسترسی به شیرخشک در تمام کشور سخت شود از این رو مشکلات مربوط به کمبود شیر خشک در استان کاملا حل شده است گفت: تمام اقلام شیر خشک در داروخانه‌های استان زنجان موجود است و ابزارهای تولید کننده شیر خشک با فعال بودن سه شیفت کاری به صورت 24 ساعت مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: خوشبختانه با اصلاحات گسترده که با سازمان غذا و داروی کشور در سطح تولید و اصلاحات که در سیاست ارزی کشور اتفاق افتاد بیش از یک ماه است که وضعیت توزیع شیر خشک درکشور به صورت نرمال است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عنوان کرد: تغییراتی که در زمینه عرضه شیر خشک در کشور اتفاق افتاده است در حوزه سیاست‌های ارزی به این صورت است که با تغییر وضعیت ارز ترجیحی برای تولید شیر خشک قیمت افزایش شیر خشک اصلاح شده و تا حدودی قیمت شیر خشک افزایش پیدا کرده است.

حقیقت ابراز کرد: قیمت خرید شیر خشک برای مصرف کننده نهایی مشابه قیمت گذشته است و قیمت شیر خشک موجود در بازار به توجه به ما به التفاوت به صورت یارانه و به صورت غیرمستقیم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: کوچکترین تغییر قیمت برای مصرف کننده در صورت رعایت نکاتی اتفاق نخواهد افتاد اول اینکه کودکان زیر دو سال به ازای هر ماه 10 قوطی شیر خشک یارانه‌ای سهمیه دارند و اگر قصد خرید بیش از 10 قوطی شیر خشک را داشته باشند تا حدودی شیر خشک سهمیه بندی می‌شود به اصلاح قیمت جدید بدون یارانه اعمال خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: برای کودکان بالای دو سال نیزوضعیت به همان صورت است و یارانه شیر خشک به شیرخواران زیر دو سال تعلق خواهد گرفت.

حقیقت افزود: در این راستا برخی داروخانه‌ها از چرخه عرضه شیر خشک خارج شده است و همشهریان می‌توانند مشکلات مربوط به شیر خشک را با سامانه 190 کد سه در میان بگذارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر