logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۴۴۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ در گفتگو با موج‌رسا:

تغییر رنگ در چراغ‌های وسایل نقلیه ممنوع است

تغییر-رنگ-در-چراغ‌های-وسایل-نقلیه-ممنوع-است
رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ با بیان اینکه طبق قانون تغییر رنگ چراغ های خودرو امری خلاف قانون می‌باشد گفت: هرگونه تغییر رنگ در چراغ‌های وسایل نقلیه ممنوع است.

سید پیمان شبیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برخی رانندگان و یا راکبین علی‌رغم اطلاع از اینکه نباید تغییری در چراغ‌های خودرو خود دهند، به انحای مختلف نسبت به تغییر رنگ یا نوع چراغ خودرو یا موتورسیکلت خوداقدام می‌کنند که این به نوعی تخلف محسوب می‌گردد گفت: بر اساس قانون، هرگونه تغییر رنگ در چراغ‌های جلو، عقب، دنده عقب و راهنمای وسایل نقلیه ممنوع است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برخی رانندگان نسبت به نصب چراغ‌های زنون بر روی خودروهای خود اقدام می‌کنند که این امر به دلیل استاندارد نبودن این چراغ‌ها، موجب بروز مشکلات جدی از جمله کور کردن چند ثانیه‌ای رانندگان جلویی خواهد شد.

رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ ابراز کرد: براساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی  نداشتن یا نقص چراغ‌های جلو، عقب، ترمز یا راهنمای وسیله نقلیه و یا تغییر رنگ چراغ‌ها علاوه بر برخورد پلیس، 300 هزار ریال در روز و ۷۵ هزار ریال درشب نیز جریمه در پی دارد و رانندگان این دسته از وسایط نقلیه برای اصلاح چراغ‌های خود به تعمیرگاه اعزام می‌گردد.

شبیری افزود: بدیهی است رانندگانی که در ساعات شب و تاریکی هوا از چراغ‌های خودروی خود استفاده نکنند نیز مورد برخورد پلیس قرار می‌گیرند.

وی گفت: از رانندگان و راکبین درخواست می‌کنیم در صورتی که نسبت به تغییر رنگ یا دودی کردن چراغ‌های وسیله نقلیه خود اقدام کرده‌اند، در اولین فرصت نسبت به برگرداندن آن به رنگ عادی اقدام کنند، چرا که در غیر این صورت ماموران پلیس با این دسته از خودروها ویا موتورسیکلت‌ها برخورد اعمال خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر