logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۴۴۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز مشاوره پلیس آگاهی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در گفتکو با موج‌رسا:

مصرف دوز بالای قرص ترامادول اعتیاد آور است

مصرف-دوز-بالای-قرص-ترامادول-اعتیاد-آور-است-
رئیس مرکز مشاوره پلیس آگاهی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه قرص ترامادول در دروز پایین به صورت قانونی توسط لابراتوارهای داروساز در تمام کشور موجود است گفت: مصرف دوز بالای قرص ترامادول اعتیاد آور است.

محسن حسین خانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه قرص ترامادول یکی از  داروهای به اصطلاحا مسکن است که در دوزهای ۵۰ و 100 توسط پزشک مربوطه برای بیمار تجویز می‌گردد گفت: این قرص در دروز پایین به صورت قانونی توسط لابراتوارهای داروساز در تمام کشور تولید و موجود است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بسیاری از افراد بیمار برای کم شدن درد موضعی از داروی مرفین یا ترامادول با دروز بالا 225 استفاده می‌کنند در واقع دوز بالای قرص  ترامادول غیر قانونی بوده و با افراد یا مراکز توزیع  اعمال قانون انجام می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره پلیس آگاهی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان عنوان کرد: بسیاری از افراد در مدارس نیز برای ایام امتحانات اقدام به مصرف قرص ترامادول می‌کنند که دوز بالای این فرص باعث تشنج و بد حالی در مصرف کننده می‌گردد.

حسین خانلو افزود: والدین مراقب معاشرت فرزندان خود با افراد سود جو و گرفتار دام اعتیاد باشند تا با مشکلی از این قبیل روبرو نشوند.

وی گفت: متاسفانه مصرف قرص ترامادول در بین برخی جوانان، کارگرها بیشتر به چشم می‌خورد.

رئیس مرکز مشاوره پلیس آگاهی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان عنوان کرد: سن رایج برای مصرف  قرص ترامادور در بین دانش آموزان  در کشور 22 ساله است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر