logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۴۴۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

درمان سکته مغزی برای نخستین بار در زنجان انجام شد

درمان-سکته-مغزی-برای-نخستین-بار-در-زنجان-انجام-شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اگر خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال گردد فرد دچار سکته مغزی خواهد شد گفت: درمان سکته مغزی برای نخستین بار در زنجان انجام شد.

وحید توپچی خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه برای درمان سکته مغزی در بیماران تدابیر زیاد و هم اندیشی‌های بسیار صورت گرفته است و با پیشرفت علم در حوزه‌های مختلف درمان بسیاری در دردها و عارضه‌ها قابل درمان است گفت: برای نخستین بار در زنجان آنژیوپلاستی عروق کاروتید برای جلوگیری و درمان سکته مغزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: اگر خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال گردد مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد در اصطلاح فرد به سکته مغزی دچار خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: در فرآیند «آنژیوپلاستی مغزی» جراح مغز و اعصاب ابتدا یک لوله نازک را از طریق رگ خونی پا یا بازوی بیمار وارد می‌کند تا شریان و ورید مسدود شده در گردن یا مغز باز شوند.

خسرو شاهی ابراز کرد: عمل جراحی آنژیوپلاستی یا استنت‌گذاری یا همان فنر زدن عروق کاروتید به منظور جلوگیری و درمان سکته مغزی ، برای نخستین بار در زنجان در بیمارستان آیت‌الله موسوی انجام شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر