logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۴۴۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ام البنین(س) نمونه ایثار و از خودگذشتگی است

ام-البنین(س)-نمونه-ایثار-و-از-خودگذشتگی-است-
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ام البنین (س) از جمله بانوان مجاهدی است که فرزندی چون قمر بنی هاشم (ع) را تربیت نموده است گفت: ام البنین (س) نمونه ایثار و از خودگذشتگی است.

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مکتب اسلام در مسیر بندگی برای عبادالله فارغ از موضوع جنسیتی به وسیله قرآن و عترت فراهم نموده است گفت: در این راستا گاهی بندگانی پیدا می‌شوند که طبق شعار مکتبی خود را به جایی رسانده‌اند که تاریخ نه تنها از آنان به خیر و نیکی یاد می‌کند بلکه به عنوان الگو و نمونه برای دیگر انسان‌ها تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از این شخصیت‌ها  بانوی بزرگ اسلام جناب فاطمه ام البنین (س) هست که شخصیت ایشان و جنسیت او این مطلب را به جاهلیت امروزی می‌رساند که زن می‌تواند به جایگاهی برسد که در عرصه خانواده و به ویژه همسرداری  و خاصه  تربیت فرزند  زبان زد خاص و عام در میان دوستداران مکتب اهل البیت علیهم‌السلام  باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: سال‌ها بعد از  شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها  حضرت‌ علی علیه السلام به دنبال شخصی را برای شریک زندگی آن هم در خانه وحی می‌گشت که ویژگی‌های خاصی مثل ادب، اخلاق، شجاعت و جنگ آوری داشته باشد لذا به افرادی که سپرده بود توصیه می‌کرد این موارد مد نظر آن‌ها باشد.

حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: بعد از ورود این بانوی کان ادب نوع رفتار ایشان و اینکه نمی‌تواند جایگزین مادر خوبی‌ها حضرت زهرا سلام الله علیها باشد ولی در مسیر همسرداری و بعد از مادر شدن برای چهار فرزند نهایت سعی و تلاش خود را در تربیت آنها بکار برد و الحق هم فرزندان ولایتمداری تحویل جامعه دینی و پشتیبان امام زمان (عج) خود داد.

وی تاکید کرد: یکی از آن‌ها علمدار کربلا، عبد صالح خدا ابوالفضل العباس علیه اسلام بود که نتیجه تربیت مادری را در کربلا به اوج رساند و در ادب و ایثار و مبارزه با نفس و ولایتمداری  و سایر سجایای اخلاقی سنگ تمام گذاشت و در دنیا و آخرت مورد غبطه همه از جمله شهیدان قرار گرفت که این نشانه نگاه توحیدی مادر و پسر نسبت به دین می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: صبر این بانو و نگاه ولایی ایشان بعد از خبر شهادت فرزندانش مثال زدنی است که قبل از خبر شهادت فرزندانش، سراغ از امام زمان (عج) خود می‌کند و بیان می‌دارد که جان عباس‌ها فدای امام حسین علیه السلام  باشند.

حجت الاسلام ناصر ابراز کرد: بعد از کربلا در طول تاریخ ام البنین‌هایی این مکتب به چشم خویش دیده است و از جمله آنها در مکتب امام خمینی (ره) که برگرفته از مکتب عاشوراست مادرانی را می‌بینیم که برای پیروزی انقلاب و حاکمیت دینی و بعد از پیروزی برای بقای آن ابوالفضل العباس‌های خود را چگونه فدا کردند و می‌کنند.

وی گفت: مادرن شهدا و همسران شهدا با تاسی از بانوی کرامت حضرت ام البنین سلام علیها همان مسیر را طی می‌کنند و این مکتب خمینی است که مادران اینچنین در خود دارد که مشغول تربیت عباس‌های برای رسیدن به قله پیروزی و سربازی برای انقلاب جهانی حضرت مهدی ارواحنا له الفدا  هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر