logo
امروز : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۷۵۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر خبر داد:

معرفی یک واحد صنعتی آلاینده به مرجع قضایی

معرفی-یک-واحد-صنعتی-آلاینده-به-مرجع-قضایی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: یک واحد صنعتی آلاینده که به علت تخلیه مداوم پساب صنعتی خام و غیراستاندارد به اراضی خاکی اقدام می‌کرد، به مرجع قضایی شهرستان ابهر معرفی شد.

سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: یک واحد صنعتی آلاینده که به علت تخلیه مداوم پساب صنعتی خام و غیراستاندارد به اراضی خاکی اقدام می‌کرد به علت تداوم آلایندگی و عدم توجه به اخطاریه‌های زیست محیطی به مرجع قضایی شهرستان ابهر معرفی و علیه مدیریت شرکت آلاینده اعلام جرم شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کارشناسان محیط زیست ابهر در پی پایش‌های شبانه‌روزی واحدهای صنعتی در شهرستان، متوجه استمرار تخلیه پساب خام صنعتی با حجم زیاد به اراضی خاکی شدند.

مدنی تصریح کرد: پس از نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از پساب مذکور و عدم دارا بودن استانداردهای لازم زیست محیطی برای تخلیه به خاک، در ابتدا به مدیریت واحد صنعتی آلاینده دو بار اخطاریه زیست محیطی صادر شد و با وجود داشتن فرصت کافی مسئولان واحد برای رفع معضل زیست محیطی، اقدامی توسط واحد صنعتی انجام نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: بدلیل نقض مکرر الزامات زیست محیطی و قانونی علیه واحد آلاینده اعلام جرم و پرونده قضایی آن در مرجع قضایی در دست بررسی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استقرار غیرمجاز و فعالیت توأم با آلایندگی منجر به پلمب و ممانعت از فعالیت این واحدها صنعتی شده و اقدام‌هایی از این قبیل در جهت جلوگیری از افزایش آلودگی محیط زیست و ایجاد مشکلات بهداشتی برای مردم  ودوست داران محیط زیست صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر