logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۴۴۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

اوقاف زنجان توانایی سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی را در استان دارد

اوقاف-زنجان-توانایی-سرمایه‌گذاری-۲۰۰۰-میلیارد-تومانی-را-در-استان-دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اوقاف استان توانایی سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی را دارد که ظرفیت بسیار خوبی است و انتظار داریم مدیران و دستگاه‌های متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام مختار کرمی در حاشیه دیدار و جلسه خود با حجت‌الاسلام فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان در جمع خبرنگاران گفت: طی ۵ سال گذشته با تلاش و برنامه‌ریزی مستمر و ارتقای بهره وری موقوفات، درآمد اوقاف از ۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است و از رتبه آخرین استان به لحاظ درآمدی به اولین استان کشور ارتقا پیدا کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اکنون توان سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در استان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است و انتظار داریم مدیران و دستگاه‌های متولی استان از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و یار و مددکار اوقاف در اجرای طرح‌های تولیدی مختلف باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امسال بیان کرد: در راستای تحول احیای موقوفات و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی هشت طرح توجیهی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تهیه و تدوین به سازمان اوقاف فرستادیم تا پس از کارشناسی و تایید نهایی در سطح استان به اجرا گذاشته شود که در طول تاریخ اوقاف استان بی نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: اما برای اجرای برخی از این طرح‌ها با متصرفین اراضی وقفی به مشکل برخورد کرده‌ایم که با روش‌های مختلف مزاحمت‌های غیرقانونی برای اوقاف ایجاد می‌کنند و اجرای طرح‌ها را کند یا متوقف می‌کنند به همین دلیل خواستار مساعدت دادگستری برای رفع موانع اجرای طرح‌های اوقاف هستیم و چیزی فراتر از اجرای قانون نیز نمی‌خواهیم تا طرح‌های کند شده یا متوقف مانده احیا شده و به چرخه اجرا برگردد.

حجت‌الاسلام فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان نیز امامزادگان را منبع خیر و برکت در هر محلی دانست و گفت: این امامزادگان به قدری عظیم‌الشأن هستند که برخی بزرگان برای ادای کلیه حاجات خود فقط به امامزادگان متوسل می شدند و احتیاج به توسل به معصومین پیدا نمی‌کردند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با بررسی دقیق تر طرح‌های سرمایه‌گذاری اوقاف و جلسه با متولیان امر به نتایج خوبی در راستای اجرای این طرح‌ها برسیم تا هم شان و شخصیت مردم حفظ شود و هم طرح‌های تولیدی متوقف نماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر