logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۴۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در گفتگو با موج‌رسا خبرداد:

توزیع ۲۰ هزار اصله نهال رایگان در روستاهای ایجرود

توزیع-۲۰-هزار-اصله-نهال-رایگان-در-روستاهای-ایجرود
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه امسال حدود ۲۰ هزار اصله نهال به روستائیان و کشاورزان به صورت رایگان توزیع شده است، گفت: اسفند ماه نیز به همین روال توزیع نهال انجام می‌شود.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

عباس لطفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه با استفاده از اعتبارات داخلی سازمان در شهرستان حلب و در روستاهای خویین و سفید کمر یک سیل‌بند احداث شد، اظهار داشت: این سیل‌بندها برای جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی روستای سفید کمر خیلی موثر است.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم سیل بندها را سال به سال افزایش بدهیم مطمئناً برای جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی و قنات‌ها کمک خیلی بزرگی می‌شود، افزود: سال گذشته در حوزه روستای چسب حدود ۱۲ بند سیل بند احداث شد و از روستاییان نیز تحقیقاتی را کردیم که امسال هیچگونه کمبود آب کشاورزان و دامداران نداشته باشند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود به غنی‌سازی مراتع اشاره کرد و گفت: در راستای تبدیل دیمزار، امسال در مراتع روستاهای آلاچمن و ابوجانلو بذرپاشی انجام شد و در مراتعی که پوشش گیاهی از بین رفته بود بذرهای مرتعی انجام شد و علاوه بر آن بذر یونجه هم در این روستاها شد.

وی از برخورد با متصرفین به اراضی ملی خبر داد و گفت: در راستای برخورد با متصرفین اراضی ملی امسال یک عملکرد خوبی را شاهد بودیم که نسبت به سال‌های گذشته امسال با متخلفین برخورد شده است.

لطفی خاطر نشان کرد: تاکنون ۵۷ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی به راه‌اندازی سامانه صبا در خصوص پاسخگویی به استعلامات از بابت ملی یا مستثنیات بودن اشاره کرد و گفت: استعلامات اشخاص و دیگر نهادها از منابع طبیعی در خصوص زمین ملی یا زراعی بودن داشتند که از طریق سامانه صبا در اولین فرصت پاسخ داده شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود همچنین به راه اندازی سامانه حمل چوب در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: خودروهای حامل چوب می‌توانند برای اخذ مجوز طرف صبح به این سامانه در منابع طبیعی شهرستان ایجرود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اگر خودرویی بدون پروانه حمل چوب اقدام به حمل و جابجایی چوب کند توقیف و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود، خاطر نشان کرد: در این راستا امسال ۶ خودروی قاچاق چوب را توقیف کردیم.

لطفی افزود: طبق دستورالعمل قطع درختان باغی در داخل مستثنیات، اگر خودرویی بدون مجوز حمل بخواهد از استانی به استان دیگر تردد بکند طبق دستورالعمل قطع درختان باغی در داخل مستثنیات قاچاق تلقی شده و باید خودرو به پارکینگ عودت و پروندهی تخلف تنظیم و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجا داده شود.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه به صورت رایگان به کلیه افرادی که چوب‌های مجاز قطع کرده و قصد جابجایی یا صادرات دارند خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از راه‌اندازی سامانه پنجره واحد خبر داد و گفت: این سامانه یک سامانه کلی است و تصاویر و نقشه‌های ماهواره خیام در آن بارگذاری شده و اگر متخلفی اقدام به تخریب، تصرف، شخم و یا آتش سوزی نماید این سامانه هشدار می‌دهد و با ارسال گزارش مامورین سریعاً در محل حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث رفع تداخلات دومین شهرستان در سطح استان هستیم، ادامه داد: امسال رفع تداخلات را به اتمام رساندیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر