logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۴۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شبکه بهداشت ماهنشان خبر داد:

اجرای پویش ملی دیابت و فشار خون در شهرستان ماهنشان

اجرای-پویش-ملی-دیابت-و-فشار-خون-در-شهرستان-ماهنشان-
رئیس شبکه بهداشت ماهنشان با اشاره به اجرای پویش ملی دیابت و فشار خون در شهرستان ماهنشان گفت: این پویش تا 15 دی ماه ادامه دارد.

مهدی انبارلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه پویش ملی دیابت و فشار خون در شهرستان ماهنشان حال اجرا است گفت: این پویش از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این پویش دو ماهه تمامی افراد بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده شوند و مورد پیگیری و بررسی قرار گیرند. 

رئیس شبکه بهداشت ماهنشان اذعان کرد: خوشبختانه در مدت زمان  برگزاری مردم ماهنشان استقبال خوبی از این طرح داشتند و ۷۰ درصد مردم مورد بررسی قرار گرفتند و ما امید داریم در این فرصت باقی مانده ۳۰ در صد دیگر نیز در این پویش شرکت کنند و مورد ارزیابی قرار گیرند.
 
رئیس شبکه بهداشت ماهنشان تاکید کرد: در واقع برگزاری این پویش شروع کار است، ما ابتدا افراد مبتلا به دیابت و فشار خون را شناسایی می‌کنیم.
 
وی افزود: بیماری قند خون و فشار خون بیماری خاموش به شمار می‌رود و علائم بالینی ندارد و شخص از بیماری خود اطلاعی ندارد.
 
مهدی انبار‌لو تصریح کرد: اجرای این پویش باعث شد افرادی که از بیماری خود اطلاعی ندارند نسبت به شرایط و بیماری خود آگاه شوند و نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: در مرحله بعد افرادی که در زمینه دیابت و فشار خون در حالت نرمال قرار ندارند مورد ارزیابی و پیگیری‌های بیشتر  قرار می‌گیرند.
 
انبارلو خاطر نشان کرد: این افراد در صورت نیاز به پزشک خانواده و پزشک متخصص و آزمایشات قرار می‌گیرند تا از عوارض این بیماری‌ها به دور باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر