logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۴۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

شهرستان ماهنشان پیشرو در کشت زعفران

شهرستان-ماهنشان-پیشرو-در-کشت-زعفران
مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود ۱۵۶ هکتار مزارع زعفران در استان زنجان گفت: شهرستان ماهنشان با ۴۵ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را دارد.

شهلا پارسه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مجموع مزارع بارور و غیر بارور زعفران استان ۱۵۶ هکتار است، اظهار داشت: عملیات برداشت زعفران در استان تقریبا از اواسط مهر ماه آغاز شد و اواسط آذر ماه پایان یافت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در سال جاری در زمان کشت ۱۷.۵ هکتار توسعه سطح زیر کشت زعفران انجام شد، افزود: شهرستان ماهنشان با ۴۵ هکتار بیشترین سطح زیر کشت زعفران را در استان دارد.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته میزان تولید زعفران ۴۰۰ کیلوگرم بود و امسال نیز همین میزان از سطح مزارع بارور استان برداشت و روانه بازار شد.

وی بیان کرد: محصول تولیدی زعفران استان زنجان به دلیل اینکه مزارع خرد و کوچک هستند بیشتر به خود مصرفی می‌رسند.

پارسه در خصوص بسته‌بندی و برندینگ زعفران تولیدی زنجان نیز؛ با اشاره به اینکه معمولا بسته‌بندی‌ها کوچک هستند و در داخل استان مصرف می‌شوند گفت: میزان محصول تولیدی کم است به خاطر همین امر هزینه چندانی برای بسته‌بندی زعفران صرف نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ بهره‌بردار در ۱۵ روستا زنجان مشغول به کشت و برداشت محصول زعفران هستند، گفت: ۱۱۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. 

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشت طلای سرخ در استان طرفداران خاص خود را دارد، اذعان کرد: زعفران محصولی است که کشت و برداشت آن نیازمند همراهی خانواده و اهالی روستاها است. 

وی بیان کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و در این بین کشت محصول زعفران نیز در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر