logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۴۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول اردویی راهیان نور سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اردوی راهیان نور دانشجویی بهمن و اسفند ماه اجرا می‌شود

اردوی-راهیان-نور-دانشجویی-بهمن-و-اسفند-ماه-اجرا-می‌شود
مسئول اردویی راهیان نور سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: راهیان نور دانشجویی، دانش‌آموزی و عمومی در بازه زمانی بهمن و اسفندهاه برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: راهیان نور اقشار، در بازه زمانی آذر ماه در شش دوره اجرا شد کل زائرینی که در بحث راهیان حضور داشتند ۲۵۴۳ نفر بودند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سیر تشرفی که برای زائرین دیده شده بود، شامل یادمان شهدای اندیمشک در بحث راهیان پیشرفت کشتی‌سازی اروندان، یادمان اروند همان عملیات والفجر هشت، یادمان شلمچه، یادمان طلائیه، یادمان هویزه، موزه دفاع مقدس خرمشهر، یادمان علقمه، معراج شهدای اهواز و در کنار این سیر تشرف یک شب هم بازید در رزمایش اردوگاه شهید باکری خرمشهر انجام شد.

مسئول اردویی راهیان نور سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در یادمان اروند کلیه زائرین با هماهنگی که انجام شد در یک دوره نیم ساعته به لندی‌گراف سوار و روایتگری هم داخل کشتی انجام شد.

وی با بیان اینکه به غیر از اقداماتی که جهت رسیدن به اهداف راهیان نور پیگیری می‌شد؛ فضاسازی کامل اردوگاه شهید باکری نیز انجام گرفت، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب شهدا در داخل اردوگاه برپا شد، ایستگاه صلواتی نیز شب‌ها در داخل اردوگاه برگزار شد، از روایتگری‌ها نیز مسابقاتی انجام و همچنین خاطره، دلنوشته و عکس‌هایی برای جشنواره سرزمین نور زائرین جمع‌آوری شد که این‌ها نیز در کنار رسیدن به اهداف راهیان برنامه‌ریزی شده بود. 

حیدری در خصوص اردوی راهیان نور دانشجویی نیز گفت: بحث راهیان نور دانشجویی، دانش‌آموزی و عمومی در بازه زمانی بهمن و اسفنده برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اذعان کرد: طبق تجربه سالیان گذشته که توفیق حضور در راهیان نور را داشته‌ایم نتایج خوبی حاصل شده و جوانان، نوجوانان و قشر دانش‌آموزی که در اردو حضور یافته‌اند بعد و قبل از حضور در اردو کاملا برایشان متفاوت شده است و این تفاوت‌ها کاملا احساس می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که زائران در این مناطق حضور می‌یابند و به عینه شرایط را می‌بینند و درک می‌کنند اثر خوبی در بحث فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد می‌کند.

حیدری در پاسخ به سوالی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم حتما باید تبیین درستی داشته باشیم، گفت: با تبیین درست باید ابعاد دفاع مقدس، علت جنگ، نیرو و ظرفیت جنگ، دفاع و اینکه جنگ در مقابل چه کسانی بود؛ روشنگری شود.

مسئول اردویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: باید چنین موضوعاتی به روشنی برای نسل جدید تبیین و انتقال داده شود چراکه جنگ رخ داده جنگ تحمیلی بود و از سویی دیگر امکانات و ادوات جنگی خاصی در اختیار کشور ما قرار نداشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر