logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۴۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دشتی در گفتگو با دانا:

بانک مرکزی رفع معضل اعطای تسهیلات خرد را در دستور کار خود قرار دهد

بانک-مرکزی-رفع-معضل-اعطای-تسهیلات-خرد-را-در-دستور-کار-خود-قرار-دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کمک وام‌های خرد به کسب‌وکارهای کوچک و خانگی گفت: بانک مرکزی رفع معضل اعطای تسهیلات خرد را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمدرضا دشتی اردکانی، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات خرد توسط بانک‌ها در بودجه‌بندی سال بعد اظهار نگرانی خود را درباره کمبود تسهیلات خرد بانکی برای مردم بیان کرده و اظهار کرد: معتقدم که مردم در رفع مشکلات معیشتی خود در مضیقه قرار دارند و اگر بانک‌ها تسهیلات خرد را در اختیار مردم قرار ندهند، بخشی از اقتصاد کشور متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید

بانک‌ها نباید این‌طور فکر کنند که ارائه تسهیلات خرد به مردم و تولید، منجر به افزایش تورم خواهد شد

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: بانک‌ها نباید این‌طور فکر کنند که ارائه تسهیلات خرد به مردم و تولید، منجر به افزایش تورم خواهد شد. او معتقد است که تسهیلاتی که از بانک‌ها اخذ می‌شود اگر در رونق کسب‌وکارهای خانگی و کارگاه‌های کوچک هزینه شود، تأثیرات تورمی آن مهار خواهد شد و به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند.

رکود، باعث قفل‌شدن فعالیت‌های اقتصادی می‌شود

وی با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه، گفت: ارائه تسهیلات به مردم به تقویت رشد اقتصادی کشور کمک کرده و منجر به رشد تولید خواهد شد.

وی افزود: رکود اقتصادی باعث قفل‌شدن فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه را تحقق نمی‌بخشد؛ ولی با اعطای وام‌های خرد می‌توان به این رشد اقتصادی کمک کرد.

بانک مرکزی رفع معضل اعطای تسهیلات خرد را در دستور کار خود قرار دهد

دشتی اردکانی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید به معضل عدم ارائه تسهیلات خرد بانکی به مردم ورود کند، معتقد است که دولت باید تلاش کند تا رشد تولید در کشور رقم بخورد و بانک مرکزی نیز باید رفع این معضل را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر