logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۴۴۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس هیأت مدیره صنفی حمل و نقل شهرستان ابهر:

شهر ابهر با کمبود ناوگان حمل و نقل مواجه است

شهر-ابهر-با-کمبود-ناوگان-حمل-و-نقل-مواجه-است
رئیس هیأت مدیره صنفی حمل و نقل شهرستان ابهر گفت: در شهر ابهر با کمبود ناوگان حمل و نقل مواجه هستیم و شهرستان ابهر با ۲۸ شرکت باربری در  شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و خدابنده فعالیت می‌کند.

علی داوودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: انجمن ابهر در حوزه حمل و نقل یکی از انجمن‌های شناخته شده و تأثیرگذار در ان‌جی‌یوهای کشور و استان بشمار می‌رود و این مرهون تلاش اعضای هیأت مدیره این انجمن است.

بیشتر بخوانید

وی با تأکید براینکه درحال حاضر ابهر یکی از شهرهای صنعتی کشور محسوب می‌شود، گفت: با توجه به کمبود ناوگان حمل و نقل مسئوليت سنگینی به دوش شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان است که ناوگان خود را از شهرها و استان‌های همجوار و در مواقعی از تهران تأمین می‌کنند.

داوودی افزود: حمل و نقل به عنوان پل ارتباطی بین عرضه و تقاضا و نقش کلیدی در توسعه  اقتصادی یک کشور دارد و در حال حاضر نزدیک ۹۰ درصد از سهم جابجایی کالا در کشور بر عهده حمل و نقل جاده‌ای است که این آمار نشان می‌دهد حمل و نقل جاده‌ای از ظرفیت بالایی برخوردار است و به طبع آن از اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس هیأت مدیره صنفی حمل و نقل شهرستان ابهر گفت: درحال حاضر نبود قوانین مدون در حمل و نقل باعث شده با تغییر مدیران سازمان قوانین و بخشنامه‌ها نیز به صورت سلیقه‌ای تغییر پیدا کند در نتیجه این امر موجب شده در ۵ سال گذشته شرایط و ضوابط تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های ۴ بار تغییر کند و این به ضرر شرکت‌های حمل و نقل شده است.

وی با تأکید بر اینکه ابهر یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی شمال‌غرب کشور است، گفت: تولید کالا و حمل و نقل آن نیز دارای مسئولیت‌های مهم بوده و لزوماً برای پویایی خاص آن تلاش مضاعف و توجه مسئولین امر را می‌طلبد. 

این مسئول گفت: در شهر ابهر با کمبود ناوگان حمل و نقل مواجه هستیم و شهرستان ابهر با ۲۸ شرکت باربری در  شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و خدابنده فعالیت می‌کند.

داوودی خاطرنشان کرد: دانش و علم در جهان امروزی در حوزه حمل و نقل کالا تأثیرات بسزایی را اعمال کرده است، متأسفانه علم و فناوری در حوزه حمل و نقل در کشور ما جایگاهی ندارد و لازم است مسئولین امر حوزه حمل و نقل را در مؤسسات عالی جز برنامه‌های درسی قرار دهند.

وی ابراز داشت: حمل و نقل یکی از شاخه‌های مهم اقتصاد کشور است که با آموزش مهارت تلاش علمی توانمندسازی رانندگان و دست‌اندرکاران را ارتقاء بخشیده و از کارکردهای سنتی باید فاصله بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر با تغییر قوانین در حمل و نقل، رانندگان و دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل و صنوف باربری‌ها متضرر شدند، گفت: این حوزه باید از تجربه و اندیشه‌های نو و تجربه انجمن‌های صنفی باربری و کالا بهره‌مند شوند تا تعادل قوانین حمل و نقل جاده‌ای در بین رانندگان و دست‌اندرکاران ایجاد شود.

داودی گفت: بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار وظایف خطیری به دوش رانندگان و متولیان این امر هست، امین بودن و امانتداری نگین درخشان حوزه حمل و نقل است.

وی با تأکید بر وجود مشکلاتی در این صنوف دارد، گفت: قوانین حمل و نقل نیازمند بازنگری و تنظیم است و این قوانین باید با مشاوره رؤسای انجمن‌های صنفی سراسر کشور نظرخواهی شود.

این مسئول با بیان اینکه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ رشد حوزه تولید بار ۳۰ درصد بوده است، گفت: نقطه مقابل واردات بی‌رویه خودروهای باربری بیش از ۳۰۰ برابر بوده و این امر خود موجب چالش‌های بزرگی در حوزه حمل و نقل در سطح کشور ایجاد کرده است.

رئیس هیأت مدیره صنفی حمل و نقل شهرستان ابهر اظهار داشت: حمل و نقل مانند پرنده‌ای است که یک بال آن رانندگان و بال دیگر آن شرکت‌های حمل و نقل هستند اگر هماهنگ نباشند به هدف نخواهد رسید.

وی افزود: میانگین پیمایش در اروپا ۲۱۰ هزار کیلومتر است و حدود پیمایش در ایران ۱۲۰ هزار کیلومتر است این خود نوعی از نگرانی‌های حمل و نقل است و افزایش قیمت قطعات خودرو باعث نگرانی و استرس برای راننده بوده و اضطراب باعث به وجود آمدن مشکلات و تأثیر آن بر خانواده و جامعه خواهد بود.

داوودی اظهار داشت: تصویب قانون تسهیل در امر صدور مجوزهای کسب کار در آن حوزه موجب صدمات جبران‌ناپذیری به جامعه بزرگ صنعت حمل و نقل در آینده خواهد شد و اشباع شغل‌ها ایجاد فضای رقابت ناسالم و از بین رفتن برخی از شغل‌های دیگر خواهد شد.

وی بیان داشت: دولت باید برای حل مشکلات و تشویق، ترغیب و سرعت دادن به روند جابجایی کالا از شرکت محوری قرار دادن صنف حمایت‌های لازم را انجام دهد و بسته‌های حمایتی ویژه اعم از لاستیک و اعطای وام‌های مختلف خودروهای باربری حمایت کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر