logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۴۴۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول طرح و برنامه معاونت مهندسی سپاه:

آینده کشور به صرفه‌جویی انرژی بستگی دارد

آینده-کشور-به-صرفه‌جویی-انرژی-بستگی-دارد
مسئول طرح و برنامه معاونت مهندسی سپاه با بیان اینکه آینده کشور به صرفه‌جویی انرژی بستگی دارد گفت: انتظار داریم اقدامات جهادی در این زمینه صورت گیرد زیرا صرفه‌جویی فقط انجام کار فرهنگی نیست و بخش سخت‌افزاری نیز باید وارد کار شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از بسیج؛ سید عباس صفوی در جلسه کارگروه سازندگی که‌ در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) استانداری زنجان برگزار شد به اصلاح الگوی مصرف در بخش انرژی اشاره کرد و اظهار داشت: تا چه زمانی باید با موتورخانه‌هایی روبرو باشیم که مصرف انرژی آنها بسیار بالا است و تا کی باید با بخاری‌های فرسوده که خطر آفرین بوده و انرژی‌را هدر داده و هوا را آلوده می‌کنند سر و کار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

 وی تصریح کرد: زمان آن رسیده است کارهای جدی در خصوص اصلاح مصرف انرژی انجام شود که در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین شرکت ملی گاز و نفت در خصوص اصلاح موتورخانه‌ها، تعویض بخاری‌های قدیمی و تعویض آبگرمکن امضا شده است و در برخی استان‌ها در حال اجرا است؛ اما در استان زنجان هیچ کار جدی انجام نشده است.

 مسئول طرح و برنامه معاونت مهندسی سپاه با بیان اینکه باید دغدغه صرفه‌جوی انرژی در کشور را در راس کارهای خود قرار دهیم افزود: باید اصلاح موتورخانه، تعویض آبگرمکن‌ها و بخاری‌های قدیمی در دستور کار باشد و با این اقدامات اصلاحی ۵۰ درصد صرفه جویی در بخش انرژی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آینده کشور به صرفه‌جویی انرژی بستگی دارد گفت: انتظار داریم اقدامات جهادی در این زمینه صورت گیرد زیرا صرفه‌جویی فقط انجام کار فرهنگی نیست و بخش سخت‌افزاری نیز باید وارد کار شود و ما در سپاه پای کار صرفه‌جویی هستیم.

صفوی در ادامه سخنان خود به ۵ درصد تملک در قانون اشاره کرد و گفت: این ۵ درصد به اتمام پروژه‌های نیمه تمام سپاه و فراجا اختصاص داده شده است که متاسفانه در استان زنجان عملیاتی نشده است که مسئولان باید به این قانون توجه کنند.

وی گفت: پروژه‌ها و اسکلت‌های نیمه تمام جز سرمایه‌های کشور بوده و هر روز که می‌گذرد بر فرسودگی آنها اضافه می‌شود و باید از این سرمایه‌ها حفاظت شود.

مسئول طرح و برنامه معاونت مهندسی سپاه ادامه داد: حداقل ۲/۵ درصد از ۵ درصد در زیرساخت‌های بسیج قابل هزینه کرد است.

وی به تبصره ۱۱ بند (ش) که مربوط به ساختمان‌های مازاد است اشاره کرد و گفت: در کشور ساختمان‌هایی داریم که کمتر از ۱۰ درصد از فضای آنها در حال استفاده است و در برخی استان‌ها سازمان‌ها منحل یا ادغام شده است اما ساختمان‌های آنها همچنان بدون استفاده مانده است که می‌توان از آنها استفاده کرد که این صرفه‌جویی در اعتبار عمرانی را به دنبال دارد.

صفوی به زیرساخت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سلامت جامعه بخشی در گرو ساخت زیرساخت‌های ورزشی است در همین زمینه ۲۷/. مالیات ارزش افزوده برای اتمام پروژه‌های نیمه ورزشی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر