logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۴۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده:

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نقطه آغاز اشتغال است

مرکز-آموزش-فنی-و-حرفه‌ای-نقطه-آغاز-اشتغال-است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده گفت: نقطه آغاز اشتغال سازمان فنی و حرفه‌ای است و هرکس که علاقمند به حوزه اشتغال است ولی مهارتی ندارد، می‌تواند به مرکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کند و آموزش‌های لازم را ببیند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، جعفر محمدی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده اظهار کرد: در سال جاری برای پنجمین سال متوالی مهارت آموخته کارآفرین برتر کشوری از مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده انتخاب شد که نشان دهنده تاثیر آموزش‌ها بر اشتغال است .

بیشتر بخوانید

وی افزود: همچنین در سالجاری این مرکز به عنوان دستگاه برتر در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت انتخاب شد و همچنین در سال جاری مهارت آموخته آموزشگاه ریحان قیدار موفق به کسب مدال برنز دومین دوره مسابقات ملی مهارت در نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم شد و همچنین مهارت آموخته این مرکز به عنوان جوان برتر در حوزه کارآفرینی و اشتغال در شهرستان خدابنده انتخاب و معرفی شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خدابنده ادامه داد: نقطه آغاز اشتغال اینجاست و هرکس که علاقمند به حوزه اشتغال است ولی مهارتی بلد نیست می‌تواند به مرکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کند و آموزش‌های لازم را ببیند. 

وی افزود: در چند سال اخیر تجهیزاتی با حمایت مسئولین به این مرکز اضافه شده است که عبارتند از تجهیزات آموزشی تعمیر لوازم خانگی، تعمیر موبایل، نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی، یک دستگاه خودرو زنده پژو206، یک دستگاه خودرو زنده چری، موتور و گیربکس خودرو تیبا، یک دستگاه تراکتور فرگوسن، سه دستگاه تراشکاری، بیش از 90 درصد تجهیزات کارگاه تعمیر پکیج، آبگرمکن و تعمیر وسایل گاز سوز، چندین دستگاه چرخ خیاطی صنعتی، چندین دستگاه کامپیوتر، نیروگاه خورشیدی 10 کیلو وات برای تولید برق و استفاده آموزشی در مرکز نصب و راه اندازی شد و نیز بخشی از درب و پنجره‌های آهنی مرکز با درب و پنجره‌های جداره تعویض شد.

محمدی اضافه کرد: دو مرکز کارآموزی بین کارگاهی در شرکت سیمان زنجان و آریارنگ درخشان راه اندازی شد و یک مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی قیدار نیز افتتاح و آبرو سقف‌های شیروانی و سقف کاذب کارگاه‌های آموزشی اجرا شد و شرکت ژیوار با تولید سرکه بالزامیک در قالب اجاره در مرکز افتتاح شده است.

وی افزود: با توجه به رشد و تغییرات روزافزون تکنولوژی، مرکز فنی و حرفه‌ای خدابنده جوابگوی نیاز مهارتی مردم نبوده و نیازمند حمایت‌های بی‌دریغ دولتمردان و خیرین است و اگر نیکوکاران در این حوزه وارد شوند و هر ریالی که در این حوزه هزینه کنند یا به عبارت بهتر هر ریالی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند به همان نسبت از آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، طلاق، اعتیاد  و ... کاسته خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر در کنار تخصیص اعتبارهای مالی به پروژه‌ها‌ی عمرانی، بخشی از آن اعتبار به تربیت نیروی انسانی ماهر انجام دهنده آن پروژه عمرانی تخصیص یابد مطمنا نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر