logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۴۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
ابراهیم نجفی در گفتگو با دانا:

باید جلوی فرار مالیاتی مشاغل خاص گرفته شود

باید-جلوی-فرار-مالیاتی-مشاغل-خاص-گرفته-شود
عضو کمیسیون عمران مجلس به بیان توضیحاتی درباره اهمیت اخذ مالیات عادلانه از برخی مشاغل دارای درآمد لاکچری پرداخت و گفت: باید سرانه مالیاتی این مشاغل اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم نجفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  درباره اهمیت اخذ مالیات عادلانه از برخی مشاغل مثل آرایشگران، طلافروشان، بنگاه های معاملات املاک و ... گفت: برخی از مشاغل همانند آرایشگران زنانه، بنگاه های املاک، رستوران داران، بنگاه های املاک درآمدهای فوق العاده بالایی دارند و فرار مالیاتی گسترده ای هم دارند.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی این مشاغل تلاش شده تا با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی ترمز آنها کشیده شود. 

نجفی با بیان اینکه اما باید سرانه مالیاتی آنها اصلاح و متناسب با درآمد آنها باشد، توضیح داد: امسال با اصلاحاتی که در قانون مالیاتی انجام شد 2 و نیم میلیون مودی جدید شناسایی شد و بالای 40 درصد رشد درآمدهای مالیاتی را داشته ایم. 

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این مشاغل کاملا رصد می شوند و باید با دقت بیشتری فعالیت آنها رصد شود، توضیح داد: این مشاغل عمدتا از مردم می خواهند که هزینه را کارت به کارت کنند و یا نقدی پرداخت کنند تا مالیاتی برای آنها منظور نشود. 

نجفی در ادامه بیان کرد: حساب های تجاری و غیر تجاری افراد هم باید معرفی شود و اگر افراد برای درآمدهایی که به حسابشان می آید اظهار نامه مالیاتی ندهند برای این درآمدها مالیاتی  10 برابری منظور می شود. 

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه خاطرنشان کرد: باید این اقدامات عملیاتی شود تا در کشور به یک نظام مالیاتی عادلانه دست پیدا کنیم و همه مشاغل مالیاتی متناسب با درآمد خود بپردازند، نه اینکه از بخش شفاف اقتصاد مالیات به صورت دقیق اخذ شود و بخش غیر شفاف عمدتا دچار فرار مالیاتی باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر