logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۴۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر:

تفکر و تعقل، مانع نفوذ فرهنگ غربی می‌شود

تفکر-و-تعقل،-مانع-نفوذ-فرهنگ-غربی-می‌شود
رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) ابهر گفت: با تفکر و تعقل، مغلوب فرهنگ احساسی غربی نشویم و فرزندان خود را عقلانی‌ تربیت کنیم و اگر عقل باشد شرع هم صحت بر آن می‌گذارد و احکام دین ما بر اساس عقل پایه‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام حسن زلفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال ۱۳۹۱ توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد و در این سبک مهندسی زندگی ایرانیان مطرح شده اما مورد هجمه زیادی واقع شد، در دنیایی زندگی می‌کنیم که دیدگاه‌های مادی صرف، معنوی صرف و مادی و معنوی در جهان‌بینی، اعتقادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اولین نعمتی که ما را از سایر مخلوقات متمایز می‌کند عقل و فکر است، گفت: خداوند به بشر عقل باطنی و عقل ظاهری(پیامبران و امامان) داده است و انسان می‌تواند با تقویت ویژگی روحانی بر ویژگی حیوانی غالب شود.

حجت‌الاسلام زلفی افزود: انسان می‌تواند با استفاده از عقل و عمل صحیح به مقام قرب الهی برسد و بالاتر از ملائکه قرار بگیرد و اگر از عقل و اختیار بهره گرفته نشود انسان به پایین‌تر از حیوان و حتی پست‌تر از آن می‌رسد‌.

رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) ابهر با بیان اینکه بر اساس جهان‌بینی سبک زندگی متفاوت‌تر است و اگر جهان‌بینی الهی در ما باشد در رفتار و برخورد ما نمود پیدا می‌کند، افزود: ما دو نوع وظیفه کلی داریم، وظایف عمومی و وظایف خصوصی و نگرش‌های هر شخص متفاوت است و نگرش‌های افراطی مادی امروزه بر برخی جوانان نفوذ کرده و سبک زندگی را تغییر داده است.

وی تصریح کرد: با تفکر و تعقل، مغلوب فرهنگ احساسی غربی نشویم و فرزندان خود را عقلانی‌ تربیت کنیم و اگر عقل باشد شرع هم صحت بر آن می‌گذارد و احکام دین ما بر اساس عقل پایه‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام زلفی در بخشی از سخنان خود با یاد آوری اینکه تشکر از همنوع و تشکر از خالق و احترام به پدر و مادر و صله‌رحم را که قبل از اسلام هم بوده و فرهنگ ایرانی اصیل ما و نیاکان ما با حجاب و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند را از اسلام هم تأیید کرده، افزود: خط‌مشی زندگی شیرین خود را با فرهنگ به ظاهر آراسته بیگانه نابود نکنیم و با نگاه فرادنیایی و با برنامه‌ریزی صحیح و دوری از تشریفات افراطی دنیا و آخرت خود را آباد کنیم. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر