logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۳۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
خطیب موقت نماز جمعه ابهر:

حضور مردم در انتخابات تضمین‌کننده امنیت کشور است

حضور-مردم-در-انتخابات-تضمین‌کننده-امنیت-کشور-است
خطیب موقت نماز جمعه ابهر گفت: مسائلی که کمک می‌کند به امنیت کشور ما حضور مردم پای صندوق‌های رأی است، همه باید تلاش کنند هر کسی امنیت، اقتدار و قدرت ایران را دوست دارد باید تلاش کند، در واقع امنیت برای خود مردم است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوند در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه این هفته ابهر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی همه برادران و خواهران دینی، گفت: تقوای الهی که تمام اولیاء الهی همواره این توصیه را به مردم خودشان داشته‌اند و خدای متعال هم ملاک برتری ما انسان‌ها را «اِنَّ اَکْرَمَکُمْ عِنْداَللٌه اَتْقاکُم» همین تقوا قرار داده است. 

بیشتر بخوانید

 وی با اشاره به سوم دی ماه سالروز ثبت‌احوال، افزود: جا دارد زحمات برادران و پرسنل که در ثبت‌احوال زحمت می‌کشند تشکر کنیم و این روز را به محضرشان تبریک عرض کنیم و ۶ دی ماه وفات حضرت ام‌البنین (س) که به‌همین مناسبت هم روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده، مادرانی که داغدار بودند، اشک چشم همواره ریختند، اما از این که عزیزانشان را برای اسلام و قرآن تقدیم کرده‌اند گلایه نکردند، تمام شهدا مادرانشان این گونه بودند.

حجت‌الاسلام شاهسوند خاطرنشان کرد: جا دارد از شهدای مظلوم حادثه تروریستی راسک هم یادی بکنیم، این عزیزان ما هم مظلومانه به شهادت رسیدند و مادرانشان و پدرانشان داغدار شدند، حضرت ام‌البنین استاد ادب و بصیرت بودند، ایشان فرزندان خودشان را اینگونه تربیت کردند و از دامن زن مرد به معراج می رود.

خطیب موقت نمازجمعه ابهر گفت: ما هم در انقلاب اسلامی مادر چند شهید داریم که ام‌البنین‌های زمانه ما هستند، حضرت ام‌البنین ۲ چیز را ویژه به قمر بنی‌هاشم آموخت یکی ادب، یکی بصیرت، از خدا بخواهیم بصیرت در دین را به ما عنایت کند، این دعای معروف «اللهم اجْعَلِ النُّورَ فِي بَصَرِي وَ الْبَصِيرَةَ فِي دِينِي »اهل بصیرت در دین باشیم، بصیرت یعنی فهم و عمل به موقع است، اگر اهل بصیرت بودیم کارها و اقدامات ما حتی در تاریخ نیز تأثیرگذار می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه بصیرت یعنی فهم و عمل به موقع، گفت: امروز در قضیه حماس و فلسطین بابصیرت باید عمل کنیم، با بصیرت باید تحلیل کنیم، یک طرف جبهه کفر است و با تمام و دار و دسته‌اش با تمام نوکرانش ، آمریکا، انگلیس، کشورهای اروپایی و بعضی از مزدوران حکام کشورهای عربی و یک طرف دیگر ملت مظلوم فلسطین و دو ذوالفقار امیرالمؤمنین که از این ملت مظلوم حمایت می کنند.

وی افزود: ملت فلسطین را دو ملت شیعه حمایت می‌کنند، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن واقعاً ذوالفقارهای امیرالمؤمنین هستند، چون رهبران هر دو از فرزندان امیرالمؤمنین هستند، جبهه را ما باید این‌گونه ببینیم که امروز کفر در برابر ملت مظلوم فلسطین قرار گرفته و تمام قواعد بشری را اینها دارند نقض می‌کنند و آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زدند، امروز ماهیت ضدبشری خودشان را به نمایش گذاشته‌اند مجوز کشتار صادر می‌کنند دیدید، قطعنامه سازمان ملل را آمریکایی‌ها وتو کردند، یعنی مجوز کشتار کودکان و زنان و سالخوردگان و بی‌دفاعان در غزه را صادر کردند، اما حماس، جهاد تبیین جهانی انجام می‌دهد، یک گروه بافهم به‌موقع و عمل به‌موقع جهاد تبیین در سطح بین‌المللی انجام می‌دهد، بیداری ملت‌ها را را شاهد هستیم. چقدر باید هزینه می‌شد تا به مردم دنیا بفهمانیم آنهایی که سازمان ملل را تأسیس کرده‌اند خودشان جنایتکارند که دم از حقوق بشر می‌زنند و خودشان ضدبشرند.

 حجت‌الاسلام شاهسوند خاطرنشان کرد: ملت‌ها امروز بیدار شده‌اند و یمن انصارالله قدرتی امروز پیدا کرده که دریای سرخ کسی بدون اجازه آنها حق و عبور و مرور ندارد و رزمندگان شجاع یمنی یکی از ذوالفقارهای امیرالمؤمنین، تمام قدرت و اختیار را در دست گرفته و مطمئن باشید حتی اگر بخواهند اتحادی هم علیه یمن تشکیل بدهند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب موقت نماز جمعه ابهر گفت: ناامنی در تمام اسرائیل در حال گسترش است و امروز در اسرائیل نقطه امنی باقی نمانده، ناامیدی آمریکا از پیروزی رژیم صهیونیستی را داریم می‌بینیم، خودشان الان اذعان می‌کنند بنا بود ۲ هفته کار حماس را تمام بکنند همان‌طور که گفتند یک هفته‌ای کار ایران را تمام می‌کنیم همان‌طور که گفتند یک هفته‌ای کار یمن را تمام می‌کنیم و در همه اینها شکست خوردند.

وی عنوان کرد: الان در کاخ سفید بحث این است که نتانیاهو برود و نتانیاهو هم که می‌بینید دیوانه‌وار دارد مردم مظلوم و بی‌دفاع را می‌کشد، برای این است که برایش حکم مرگ و زندگی را دارد به هم خوردن برنامه معامله قرن، افشا دروغ بودن قوانین بین‌المللی، افشای بی‌تأثیر بودن سازمان‌های عریض‌الطویل بین‌المللی همه به برکت اقدام شجاعانه رزمندگان فلسطین اتفاق افتاده است، امیدواریم خدای متعال پیروزی نهایی و نصرت کامل خودش را به رزمندگان فلسطین عنایت بفرماید.

 وی افزود: اسفندماه امسال، ۲ انتخابات بسیار مهم در کشور ما برگزار خواهد شد، هنوز دو ماه به انتخابات مانده است، مقام معظم رهبری امسال از سوم خرداد مطرح فرمودند؛ «توپخانه‌های دشمن به شدت علیه انتخابات پایان سال کشور ما الان فعالیت می‌کنند» انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هر دو حائز اهمیت هستند، آنهایی که گاهی انتخابات را تحریم می‌کنند و گاهی وقت‌ها آیه یاس می‌خوانند برای حضور مردم در انتخابات در زمین دشمن دارند بازی می‌کنند 

 

وی اظهار داشت: ما در طول ۴۴ سال پس از انقلاب بیشترین و بهترین انتخابات را برگزار کردیم، شما کجای دنیا سراغ دارید کشوری بعد از سه ماه از پیروزی انقلاب، حتی نوع حکومت خودش را به رفراندوم بگذارد، تنها جمهوری اسلامی این کار رو انجام داد کجا سراغ دارید قانون اساسی را به رأی مردم گذاشته باشد، این هنر امام بود مردم را به صحنه آورد و قدرت مردم را به رخ جهانیان کشید‌.

 

حجت‌الاسلام شاهسوند خاطرنشان کرد: سقف حضور مردم و مشارکت در انتخابات در آمریکا، به طور میانگین ۴۰ درصد است، اروپایی‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند سقف حضورشان ۵۵ درصد، ما علیرغم توطئه دشمنان کمترین حضورمان ۵۵ درصد بوده است.

 وی افزود: انتخابات خیلی برای کشور مهم است چون حضرت آقا خودشان این جمله را فرمودند؛ «اگر کسی بنده را هم قبول ندارد اما ایران را دوست دارد، امنیت کشور را دوست دارد در انتخابات باید شرکت کند»، منطقه را ببینید گرگ‌های هار که در منطقه حضور دارند را مشاهده کنید آمریکایی‌ها بیش از ۲۷ پایگاه نظامی فقط در اطراف کشور ما برپا کردند این پایگاه‌ها با چه هدفی است، بارها گفته‌اند؛ داعش ایجاد می‌کنیم، پایگاه تأسیس می‌کنیم، با کشورهای مختلف بده بستان داریم، همه این اقدامات در راستای ناامن کردن ایران است و هرگز نتوانستند کشور ما را ناامن کنند و نخواهند توانست .

 وی بیان داشت: یکی از مسائلی که کمک می‌کند به امنیت کشور ما حضور مردم پای صندوق‌های رأی است، همه باید تلاش کنند هر کسی امنیت، اقتدار و قدرت ایران را دوست دارد باید تلاش کند، در واقع امنیت برای خود مردم است.

 حجت‌الاسلام شاهسوند گفت: اگر ما رفاه هم داشته باشیم، امنیت کشور به هم بخورد فایده‌ای نخواهد داشت بنابراین توصیه و دعوت همه مردم به حضور پای صندوق‌های رأی بر همگان یک تکلیف شرعی است و مشارکت تعیین می‌کند.

 وی گفت: ما مشکلات اقتصادی را یک بخشی را از تحریم‌ها می‌دانیم، مقام معظم رهبری ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ فرمودند؛ تحریم‌ها تاثیر دارد ولی تأثیر تحریم‌ها ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد مشکلات برمی گردد به مدیریت‌ها، بنابراین در انتخابات باید درست انتخاب کنیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر