logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۴۳۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

انتخابات مظهر قوت ملی کشور است

انتخابات-مظهر-قوت-ملی-کشور-است
امام جمعه ماهنشان گفت: انتخابات مظهر قوت ملی کشور است، انتخاباتی که از همان روزهای اول سال مورد توجه رهبر انقلاب می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان گفت: انتخابات مظهر قوت ملی ماست، انتخاباتی که از همان روزهای اول سال مورد توجه رهبر انقلاب می‌باشد.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد: اما چند نکته باید مورد توجه مردم و مسئولین قرار بگیرد که از جمله آن، راهبرد مشارکت بالا، رقابت سالم، سلامت انتخابات و امنیت باید مورد توجه همگان خصوصا نهاد‌های ناظر، مجری و آحاد نخبگان و عموم مردم باشد.

وی ادامه داد: سهم انتخابات پرشور در بازدارندگی نرم و اقتدار نظام و کشور بی‌بدیل است و با هیچ ابزار دفاعی دیگر قابل مقایسه نیست.

وی اذعان کرد: دشمن با نا‌امیدی از آشوب‌سازی و تنش‌افزایی در جامعه بر روی کاهش مشارکت مردم تمرکز کرده است .

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: لذا تهیه آتش برای توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی‌اش را برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین سازی جامعه به نظام و آینده کشور تشدید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حادثه تروریستی در مقر انتظامی در شهرستان راسک و شهادت مظلومانه تعدادی از پرسنل عزیز فراجا را به ملت ایران و خانواده معظم آن‌ها و پدر امت، رهبر عظیم‌الشان انقلاب تسلیت عرض می‌کنیم‌.

حجت‌الاسلام علی اکبری گفت: ما هزینه بسیار سنگینی برای عزت و اقتدار کشور پرداخت کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دشمن در میادین اصلی همه چیز را باخته است و لذا به ترور روی آورده است، ترور کاشف قطعی از شکست و درماندگی دشمن است.

وی ادامه داد: تروریست‌ها داغ بر دل ما گذاشته‌اند و ما هم باید داغ‌های بزرگتر بر دل آن‌ها بگذاریم و انتقام سخت از عاملین و آمرین آن‌ها بگیریم.

وی بیان کرد: کشتار بالای ۲۰ هزار نفر که نصف آن‌ها زنان و کودکان هستند یک جنایت آمریکایی با دستان شوم رژیم صهیونیستی است.

وی اذعان کرد: وتو شدن طرح آتش‌ بس در غزه در شورای امنیت توسط آمریکا ننگ بزرگی در تاریخ آمریکاست چون تشویق اسرائیل به کشتن زنان و کودکان بی‌گناه است.

حجت‌الاسلام علی‌‌اکبری گفت: این روزها اسرائیل از فرط بی‌آبرویی و افتضاح در اثر بالا رفتن آمار و کشته‌های خود داخل غزه به هر جنایتی دست می‌زند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با این اعمال خود بیشتر در باتلاق فرو می‌رود، ما تمام جنایت‌هایی که این رژیم کودک‌کش جلاد انجام می‌دهد را محکوم می‌نماییم.

وی اذعان کرد: اقدام برخی کشور‌های غربی در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در موضوع حقوق بشر مصداق روشن استاندارد دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای اهداف نامشروع سیاسی است آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه ماهنشان گفت: اختلال در سامانه بنزین که در هفته گذشته رخ داد بسیار مورد تعجب بود و ما انتظار نداشتیم بار دیگر این مسئله تکرار شود.

وی تاکید کرد: مسئولین پدافند غیر‌عامل باید جوابگو باشند و به خاطر ترک فعلی که انجام داده‌اند مورد مواخذه قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: ملت به‌هیچ وجه عذری از ایشان نمی‌پذیرند، یک مسئله در یک زمان اتفاق افتاد نباید تکرار شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: فلسفه وجود پدافند غیر‌عامل همین است که تدابیر و اقدامات لازم را انجام دهند و به دشمنان اجازه خرابکاری ندهند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران گفت: ما در مقابل مادران و همسران شهدا سر تعظیم پایین می‌آوریم.

وی تصریح کرد: باید جایگاه این بانوان ایثارگر در جامعه شناخته شود و این بانوان ایثارگری کردند و همسران و فرزندان خود را در راه شهادت یاری نمودند.

وی ادامه داد: این بانوان بعد از شهادت نیز با حفظ شأن شهدا و ادامه دادن راه آن‌ها اسوه صبر و حیا و نجابت هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: ۵ دی روز ملی ایمنی را گرامی می‌داریم، بحران ترکیبی از تهدید و فرصت می‌باشد به شرطی که فرصت‌ها را تشخیص دهیم و از آن‌ها استفاده نماییم.

وی خاطر نشان کرد: خسارت ناشی از بحران در بسیاری از موارد نداشتن آمادگی لازم برای مقابله با بحران و سو مدیریت می‌باشد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران باید به صورت علمی و تخصصی باشد، ماهنشان در مسیر سیل و بلایای طبیعی قرار دارد و چندین بار از این جهت آسیب دیده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تاکید کرد: توصیه‌‌ای که به مسئولین بحران استان و شهرستان دارم به جای توصیه و پیشنهاد به صورت علمی و تخصصی وارد عمل شوید و علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهید.

وی افزود: بنده هشدار می‌دهم در اثر بروز بحران در اثر سو مدیریت و نبود تخصص و انجام ندادن اقدامات علمی و عملی هیچ عذری از هیچ شخصی پذیرفته شده نیست.

امام جمعه ماهنشان گفت: ۷ دی‌ ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس شکوفایی نهضت سواد آموزی و جریان سازی تعلیم و خواندن و نوشتن برای عموم مردم است. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در سال ۱۳۵۸ موجب ظهور یک پدیده مردم محور و تکلیف مدار به نام نهضت شد‌.

وی اذعان کرد: ما در این نهضت کار عملی واقعی و میدانی می‌خواهیم و از مشتی اعداد و ارقام و آمار در مورد ریشه کنی بی‌سوادی را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر