logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۳۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

پیشرفت-کشور-در-گرو-وحدت-حوزه-و-دانشگاه-است-
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجانبا بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم دهند تا این کشور آباد شود، گفت: این جامعه در کنار ایمان به علم نیز نیازمند است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو در پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به روز ۲۷ آذر روز شهادت ایت‌الله دکتر مفتح، اظهار داشت: شهید بهشتی، باهنر و دکتر مفتح وارد دانشگاه شدند و اکثرا به فیض شهادت نایل آمدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در تقویم جمهوری اسلامی این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شد اما این وحدت مهم است و باید اتفاق بیفتد.

 مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در اواخر قرن ۱۹ میلادی و سال ۱۴۹۲، کریستف کولون مامور به کشور گشایی می‌شود گفت: این تاریخ شروع استعمار است و در این برهه غارت دارایی‌های سایر کشور‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسان اروپایی آغاز به غارت کشور‌های دیگر و آباد کردن کشور خود کرد گفت: این غارت در برخی مناطق با موانعی رو به رو شد، در غرب اسیا و خصوصا کشور ما این موانع قوی و باور دینی و اعتقادی مردم بود. 

حجت‌الاسلام نقی‌لو با بیان اینکه مردم ایران اعتقاد به خدا و ایمان قوی داشتند افزود: مردم بر این باور بودند که نباید به جز در برابر خدا در برابر هیچ کس دیگری سر خم کرد.

وی با اشاره به اینکه انگلیس با استعمار دنیا را غارت کرد و بنا داشت امتیاز تنباکو ایران را نیز به دست بگیرد ، گفت: اما بعد از خبر رسیدن به میرزای شیرازی ایشان یک خط نوشتند که استعمال تنباکو نباید انجام شود چراکه انگار با امام زمان خود مقابله کرده با این یک جمله کل ایران استعمال تنباکو را کنار گذاشتند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: انگلیس متوجه شد که اگر قصد غارت در ایران داشته باشد دین و اعتقاد مردم مانع این امر می‌شود، بنابراین متوجه شد که اتحاد دانشگاه و حوزه از بین برود و باید ایمان و اگاهی مردم را از بین ببرد.

وی اذعان کرد: انسان آگاه و مومن بردگی نمی‌کند و همان طور که طاغوت در تلاش بود تا مردم ایران را به این امر وادار کند اما وحدت حوزه و دانشگاه مانع این امر شد. چراکه آن‌ها سعی کردن تا با ایجاد دانشگاه و پرورش تحصیل کردگانی که هویت دینی ندارند و شیفته غرب هستند در مقابل حوزه بایستند و به اهداف خود برسند. با این روش حوزوی‌ها را تخریب و مانع اجازه وردشان به مسائل روز شوند. 

حجت‌الاسلام نقی‌لو افزود: انقلاب اسلامی که مکتب انبیا است بر مبنای ایمان و اعتقاد مردم، اگاهی مردم شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رشد و بالندگی انقلاب اسلامی به آگاهی مردم وابسته است، بیان کرد: هر چه در انقلاب مردم آگاه‌تر باشند انقلاب پایدارتر خواهد بود. 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت امام راحل تاکید فرمودند که حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم دهند تا این کشور آباد شود، گفت: این جامعه در کنار ایمان به علم نیز نیازمند است بنابراین هویت ایرانی و اسلامی باید تقویت شود و هویت ایمانی توسط حوزه و هویت دانشگاهی توسط دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی گفت: دانشگاه باید محل تربیت افراد مومن علمی متخصص باشد، جوانی که وارد دانشگاه می‌شود باید به هویت ایرانی و اسلامی خود افتخار کند و مومن تربیت شود بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف که جامعه پیشاهنگ و الگو است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر