logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۴۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

سطح مفید نهالستان کوشکن زنجان به ۳۰ هکتار ارتقا یافت

سطح-مفید-نهالستان-کوشکن-زنجان-به-۳۰-هکتار-ارتقا-یافت
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه نهالستان کوشکن زنجان ذیل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۲ دچار تحولات اساسی شد، گفت: سطح مفید نهالستان کوشکن از حدود ۷ هکتار به ۳۰ هکتار ارتقا یافت.

حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه نهالستان کوشکن زنجان ذیل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۲ دچار تحولات اساسی شد، اظهار داشت: سطح مفید نهالستان کوشکن از حدود ۷ هکتار به ۳۰ هکتار ارتقا یافت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آنچه که در برش استانی در بحث تولید نهال از سهمیه ۲۵۰ میلیون در سال در کشور به استان ابلاغ شده سه و نیم میلیون اصله نهال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: برابر تعهد استان باید برای کاشت ۳ میلیون اصله نهال در سال جاری اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تولید نهال استان زنجان به تعهد خود عمل کرده است، تصریح کرد: یعنی سه و نیم میلیون اصله نهال در استان موجود است یا به صورت نهال‌هایی که در زمین کاشته شده نهال زمینی یا نهال‌هایی که در قالب قلمو، بذر در گلدان‌های پلاستیکی کاشته شده است.

حسنی اذعان کرد: اولین محموله این نهال‌ها به مقصد طارم روستای باکلور بابت طرح توسعه جنگلکاری حمل می‌شود، با این شرایط نزدیک ۱۰۰ هکتار در منطقه باکلور توسعه جنگل انجام خواهد گرفت.

 وی با اشاره به اینکه چند گونه جنگلی که مهمترین آنها ارس، داغ‌داغان و زالزلک است کاشت می‌شود، اذعان کرد: ۴۰۰ هکتار نیز در همان منطقه و در روستای دیگر در قالب بذرکاری به عنوان تعهدات استان در احیا و توسعه جنگل‌ها مد نظر قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان زنجان گفت: چون بعضی از نهال‌ها باید دوره زمانی دو تا سه ساله را در نهالستان سپری کنند تا قابلیت انتقال بر عرصه را داشته باشند امسال بالغ بر ۱.۷ میلیون اصله قادر به انتقال و بازکاشت خواهد بود و کسری استان از بابت ۳ تعهد امسال در سال‌های بعد جبران خواهد شد و در برش ۴ ساله در افق ۴ ساله ما موفق خواهیم شد در استان زنجان ۱۴ میلیون اصله نهال تولید و توزیع یا کاشت در عرصه‌های ملی داشته باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر