logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۴۳۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهروندان در هنگام وقوع جرائم اینترنت با مرکز فوریت‌‌های سایبری بگیرند

شهروندان-در-هنگام-وقوع-جرائم-اینترنت-با-مرکز-فوریت‌‌های-سایبری-بگیرند
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه شهروندان در هنگام وقوع جرائم اینترنت با مرکز فوریت‌‌های سایبری بگیرند گفت: در این شرایط شهروندان همچنین می‌توانند با پلیس 110 تماس بگیرند.

سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه شگردهای مختلف و  متنوع از جرايم سايبری شامل هک کردن رمز عبور ديگران، پخش ويروس و کلاهبرداری در کشور رو به افزایش می‌باشد که پیامدهای مالی، روانی و احساسی مخربی به همراه داشته است گفت: عدم اطلاع و آگاهی عامل اصلی افزایش کلاهبرداری اینترنتی در جامعه است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: تماس با شماره 110 بهترین روش برای مقابله با کلاهبرداری‌های اینترنتی است که در کنار آن همشهریان می‌توانند برای گزارش کلاهبرداری‌های اینترنی با شماره 096380 تماس حاصل نمایند تا از طریق پلیس فتا حساب‌های بانکی مال باختگان و لینک‌های آلوده مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: با بهره‌مندی از نیروهای توانمند، در عرصه رصد و پیگیری‌های منظم پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای استان زنجان این استان جزو رتبه برتر کشور در کشف جرایم سایبری است که ملاک‌های مختلفی برای انتخاب رتبه برتر در این زمینه وجود دارد.

موسوی افزود: کل عملکردهای مورد ارزیابی قرار گرفته شده در سطح کشور شامل پیشگیری و اطلاع رسانی، آموزش، اشراف، پشتیبانی، مبارزه با جرائم در استان و رسیدگی به جرائم و پرونده‌های در اسرع وقت عملکرد پلیس فتا استان زنجان برای قرار گرفتن در رتبه برتر کشوری است.

وی تاکید کرد: بهترین روش برای مقابله با لینک‌های آلوده بالا بودن سطح اطلاع و آگاهی است هر چه اطلاع درباره لینک‌های آلوده بیشتر باشد احتمال خطا و سوء استفاده کلاهبرداران در این زمینه کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر