logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۴۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
شهردار زنجان مطرح کرد:

رد آلودگی زیست محیطی محلول یخ‌زدا

رد-آلودگی-زیست-محیطی-محلول-یخ‌زدا-
شهردار زنجان با رد هر گونه آلودگی زیست محیطی محلول یخ‌زدا استفاده شده هنگام بارش برف در شهر زنجان، گفت: با این روش علاوه بر کاهش میزان مصرف نمک؛ درصد تخریب آسفالت توسط مخلوط شن، ماسه و نمک را نیز پایین آورده است.

علی‌رضا فیروزفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص امکان آلودگی زیست محیطی محلول یخ‌زدا که در فصل زمستان و در زمان بارش برف در شهر زنجان استفاده می‌شود؛ اظهار داشت: این محلول حاوی نمک و آب است و مشکلی ندارد، با این این حال با همکاری اساتید دانشگاه پیگیر هستیم تا بتوانیم ترکیبات دیگری به محلول اضافه نماییم تا اثر نمک را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه فعلاً محلول تهیه شده فقط دارای ترکیبات نمک دریایی و آب است، افزود: سال گذشته به دلیل استفاده از محلول یخ‌زدا استفاده از نمک ۳۰ درصد کاهش یافت.

شهردار زنجان گفت: قبل از شروع بارش‌ها محلول بر روی زمین پاشیده می‌شود، این محلول باعث می‌شود تا یک لایه‌‌ای ایجاد شده و بعد از بارش برف تیغه‌ها راحت برفروبی کنند.

وی تصریح کرد: در بارش‌های سبک نیز دیگر نیازی به برف‌روبی و تیغه‌زنی نیست چراکه با بارش سبک برف این محلول خود عامل ذوب شدن برف می‌شود.

فیروزفر با اشاره به اینکه نمکی که در گذشته در معبر پاشیده می‌شد به صورت یک محلول یکنواخت تبدیل شده است، گفت: علاوه بر کاهش میزان مصرف نمک؛ اثر‌گذاری بر روسازی آسفالت نیز کم شده و درصد تخریب آسفالت پایین آمده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر