logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۴۲۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

وحدت حوزه و دانشگاه سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است

وحدت-حوزه-و-دانشگاه-سدی-محکم-در-برابر-نفوذ-فرهنگی-دشمن-است
مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه در جایگاه خود فعالیت نداشته باشد و از هم جدا باشند ارتباط موثری در جامعه اتفاق نخواهد افتاد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام علی قره داغی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هفته وحدت حوزه و دانشگاه یکی از عوامل مهم در پیشرفت جامعه است گفت: زمانی که بحث از تاریخ و تمدن به میان آید، می‌توان اینگونه تجزیه و تحلیل نمود که حوزه دارای بار ارزشی و دانشگاه دارای بار دانش است که هر دو برای هدایت جامعه لازم است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: هر کشوری برای پیشرفت و قرار گرفتن در مسیر تحقق اهداف خود نیازمند اتاق همفکری با حوزه و دانشگاه است چرا که ایجاد همفکری در عرصه‌های مختلف سبب حرکت جامعه به سمت آبادانی است.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان عنوان کرد: اگر بخواهیم حرکت‌های موفق در مسیر پیشرفت داشته باشیم نباید تلفیق علم حوزه و دانشگاه را نادیده گرفت چرا که دشمن سعی در ایجاد تفرقه و جدا نمودن حوزه و دانشگاه دارد تا اهداف کثیف خود را پیاده نماید.

حجت الاسلام قره داغی ابراز کرد: نباید فراموش کرد که تفرقه و  نفاق در جامعه به نفع بد خواهان نظام است از این رو باید در نظر داشت که هر چه بر انسجام وحدت در جامعه تاکید شود به لزوم وجود وحدت حوزه و دانشگاه در کنار هم احساس خواهد شد.

وی افزود: تلفیق دانش در حوزه و دانشگاه برای انسجام و تحکیم یک جامعه امری الزامی است و خیلی از بزرگان در ارتباط با تلفیق حوزه و دانشگاه نظریه‌های مختلف دارد.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان تاکید کرد: اگر بخواهیم وحدت بین حوزه و دانشگاه بیشتر از گذشته باشد باید نشست‌هایی در ارتباط با حوزه و دانشگاه تنظیم گردد تا تبادل اطلاعات و دانش در این زمینه به بهترین شکل صورت گیرد تا مثمر ثمر قرار گیرد.

حجت الاسلام قره داغی ابراز کرد: اگر حوزه و دانشگاه در جایگاه خود فعالیت نداشته باشد و از هم جدا باشند ارتباط موثری در جامعه اتفاق نخواهد افتاد.

وی ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه جزو نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود که این وحدت نشات گرفته از انقلاب فرهنگی است که در پرتو آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب  امام راحل(ره) محقق شده است که در راستای رسیدن به تمدن اسلامی بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر