logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۴۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) در گفتگو با موج‌رسا:

تبیین جایگاه امامت از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) است

تبیین-جایگاه-امامت-از-ویژگی‌های-بارز-حضرت-زهرا(س)-است-
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نمونه‌ی یک انسان کامل و الگو برای تمام مردان و زنان با ایمان می‌باشند گفت: تبیین جایگاه امامت از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) است.

سمیرا داداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه باتوجه به اینکه حضرت زهرا (س) الگوی کاملی برای مسلمانان می‌باشد و با نگاهی به سیره زندگی ایشان می‌بینیم که حضرت علاوه بر اینکه بهترین فرزند برای پدر و بهترین همسر و مادر برای فرزندانشان بودند، حضور فعال و موثر در عرصه‌های اجتماعی وسیاسی داشتند گفت: همان گونه که می‌دانیم ایشان اولین شهید راه ولایت هستند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: امام زمان(عج) در رابطه با ایشان می‌فرمایند: دختر پیامبر خدا (ص) برای من الگوی نیکویی است.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) عنوان کرد: این حدیث گهربار از حضرت ولی عصر(عج) مصداق و سندی بر این است که مقام و عظمت زهرا(س) وصف ناشدنی است.

داداشی افزود: درمقاله"سیره حضرت زهرا (س) در مقام انسان کامل،(منبع:مطالعات راهبردی زنان 1387 شماره 39) این مطلب  هم مصداق دیگری برای عظمت شخصیت ایشان می‌باشد.

وی گفت: عقول و افهام در شناخت حضرت زهرا (س) ناتوان است و از آنجا که انسان کامل مظهر جمیع اسماء و صفات الهی است، شناخت و معرفی انسان کامل تنها بر عهده خداوند و انسان کامل است؛ چنانکه امام صادق (ع) در تفسیر سورة «قدر» جدة معصومة خود را چنین معرفی نموده‌اند؛ (فرات کوفی، 1410ق: ج1، ص528)؛ منظور از شب، فاطمه است و مراد از قدر، خداوند است. پس هر کس آنچنان که شایسته است فاطمه را بشناسد، شب قدر را درک نموده است.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) ابراز کرد: حضرت زهرا (س) از ولایت و امامت دفاع کرده و به تبیین جایگاه امامت پرداختند. که در مقام تبیین امامت در حدیثی می‌فرمایند؛ مثل امام، مانند کعبه است که باید مردم (براى طواف) به سراغش بروند نه اینکه کعبه به سراغ مردم برود.»

داداشی عنوان کرد: زمانی که بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) حق خلافت امیرالمومنین غصب شد و ایشان بنابه مصالح جامعه در برابر این ظلم سکوت نمودند و با توجه به اینکه جایگاه امام زمان خود را می‌شناختند تلاش می‌کردند مردم را نسبت به ولی و امام زمان خودشان آگاه سازند.

وی ابراز کرد: هم چنین ایشان در بخش‌هایی ازخطبه فدکیه اشاره به جایگاه امامت کرده و به تبیین آن پرداخته‌اند که دفاع از امیرالمومنین علیه السلام وتلاش برای دفاع ازحق غصب شده ایشان نشان از ولایتمداری حضرت زهرا (س) است.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری (س) تصریح کرد: روش‌های مبارزه و تبیین ایشان بطور کلی به صورت بحث‌ها، احتجاجات، اعتراض‌ها، اعلام ناخشنودی، سرزنش و توبیخ سنت شکنان، خطبه خوانی، افشاگری، دعوت به محاکمه و استیضاح، هشدار دادن به مردم و ترسیم عاقبت نامیمون سکوت مردم و تذکرات توأم با اخطار به مردم است.

داداشی گفت: از جمله مقالاتی که درآن  بطور مفصل به شیوه‌های مبارزه حضرت زهرا (س) پرداخته شده است می‌توان به مقاله "شیوه‌های مقابله با جنگ روانی درسیره  حضرت زهرا (س) (نوشته آقایان حسین خاکپور،ولی الله حسومی،وخانم محبوبه خزاعی)اشاره کرد.

وی ابراز کرد: بامطالعه زندگی حضرت زهراسلام الله علیها متوجه خواهیم شد ایشان نمونه بارز مجاهد در عرصه تبیین می‌باشند و باتوجه به امر به جهادتبیین توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی، اگر می‌خواهیم در عرصه این جهاد موفق باشیم و به وظایف خودعمل کنیم، باید حضرت زهرا سلام الله علیها را الگوی خویش قرار دهیم. و مانندایشان تمام تلاش خود را درجهت تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مفاهیم اسلامی به کار گیریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر