logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۴۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان دندی در گفتگو با موج‌رسا:

اصول زندگی حضرت زهرا (س) جهاد تبیین است

اصول-زندگی-حضرت-زهرا-(س)-جهاد-تبیین-است-
امام جمعه شهرستان دندی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) برای پیشرفت و بصیرت جامعه بشری زحمت‌های زیادی متحمل شدند گفت: اصول زندگی حضرت زهرا (س) جهاد تبیین است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی‌فر در گفتگو  با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) فرمود از رسول خدا(ص) شنیدم می‌فرموند؛ من سید اولاد آدم هستم و ای علی تو و امامان بعد از تو سادات امت من هستید گفت: حضرت رسول اکرم (ص) در غدیر خم حضرت علی (ع) را پس از خود ولی امر مسلمین معرفی نمود و هدایت جامعه اسلامی را بر عهده ایشان نهاد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: حضرت زهرا (س) با آن رفعت مقام و مرتبه که پیامبر بارها زبان به مدح ایشان گشوده است و در شان آن بانوی بزرگوار تعابیری مانند( مهجتی خون قلب من) و  نور عینی، نور چشم من ) و ثمره فوادی میوه دل من فرموده‌اند؛ بازهم می‌بینیم که آن شفیعه محشر در مقابل پدرعظیم الشان؛  والا مقامشان که ولی خدا بودند با تواضع کامل برخورد کرده و فرامین آن بزرگواران را به طور کامل اجرا می‌نمودند.

حجت الاسلام حکیمی‌فر ابراز کرد: در جریان دفاع از ولایت می‌بینیم که حضرت زهرا (س) در ماجرا غصب فدک خطبه‌ای که ایراد داشتند سخنان و رهنمودهای علی (ع) را به اجرا گذاشتند و حتی استدلال‌های آن بانوی بزرگوار برگرفته از سخنان امیرالمومنین علی (ع) بود.

وی ادامه داد: ولایتمداری حضرت صدیقه طاهره (س) در نوع خود بی نظیر بود و طرق  ولایتمداری ایشان برگرفته از درس‌هایی بود که حضرت زهرا (س) از رسول اکرم (ص) آموخته بودند.

امام جمعه شهرستان دندی ابرار کرد: هشدار حضرت فاطمه (س) درباره شروع جاهلیت دوم از بین بردن این جاهلیت از جامعه اسلامی بود که ایشان جاهلیت دوم را  بدتر از جاهلیت قبل از بعثت پیامبر اسلام معرفی نمودند که متاسفانه جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) به آن دچار شد.

وی اضافه کرد: امام باقر علیه‌السلام  می‌فرمایند؛ در متن زیارت عاشورا درس‌هایی اساسی و مهم نهفته است که یک شیعه هر روز باید این درس‌ها را مرور نماید و آنها را سرمشق برنامه زندگی روزانه خود قرار دهد و به آن عمل نماید.

امام جمعه شهرستان دندی عنوان کرد: یکی از درس‌های اساسی زیارت عاشورا تبیین فرآیند دشمنی و توطئه جریان طاغوت با ارزش‌های الهی و رهبران الهی است که توجه به آن امری مهم است.

حجت الاسلام حکیمی‌فر اضافه کرد: در زیارت عاشورا آمده است خداوند  لعنت کند مردمى را که کنار زدند شما  که منظور از شما همان اهل بیت پیامبر (ص) است که خداوند آن رتبه‌ها را به اعل بیت (ع) عنایت کرده بودند.

وی گفت: امام صادق (ع) فرمودند؛ زمانی که امر ولایت علی (ع) نازل شد و پیغمبر (ص) به ‌امت دستور دادند که با لقب «امیر المومنین» به‌علی سلام کنند از جمله تاكیداتی كه خداوند به پیامبر اکرم (ص) داشتند همین به لقب "امیرالمومنین" سلام نمودن به حضرت علی (ع) است.

امام جمعه شهرستان دندی اضافه کرد: بهد از رحلت رسول اکرم (ص) گروهى از انصار و مهاجرین، در سقیفه بنى ساعده براى تعیین خلیفه جمع شدند تا در موضوع امامت و رهبری جامعه اسلامی را مطرح کنند.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: ترور یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اسلام یعنی انکار ضرورت حکومت الهی با ترفند تقسیم قدرت است که این ترور شاخص را باید منشأ تمام مصائب جبهه حق و ارزش‌های الهی تا عصر ظهور قلمداد نمود.

وی اضافه کرد: یکی از مصیبت‌بارترین ترورهای شخصیت، در واقعه "دوات و قلم" اتفاق افتاد. در این ماجرا پیامبر(ص) در بستر بیماری قلم و کاغذی خواستند برای نوشتن وصیتی به‌ مسلمانان که پس از ایشان جامعه اسلامی گمراه نشود.

 یکی از سردمداران جریان سقیفه مانع نوشتن ایشان می‌شود و می‌گوید کتاب خدا شما را کافی است.

امام جمعه شهرستان دندی ابراز کرد: کتاب‌های صحیح بخاری، صحیح مسلم، مسند احمد، سنن بیهقی و طبقات ابن سعد از منابع اهل سنت این رویداد را گزارش کرده‌اند.

حجت الاسلام حکیمی‌فر افزود: در منابع روایی، تاریخی شیعه و سنی نقل شده است که از نظر شیعیان، پیامبر(ص)  بر جانشینی امام علی(ع) پس از خود تأکید داشتند و آنچه باید در برابر این ترورها انجام گیرد، راهبُرد تبیین در سه بُعد تبیین شاخص‌ها، تبیین شخصیت‌ها و تبیین شخص‌ها است.

وی عنوان کرد:آنچه در مقام حضرت زهرا (س) تحقق یافت همین راهبرد سه‌ بُعدی است که به‌طور مثال خطبه فدکیه مواضع سیاسی حضرت فاطمه(س) علیه نظام حاکم و سرزنش مصادره ‌کنندگان فدک و خلافت را در بردارد.

امام جمعه شهرستان دندی افزود: این خطبه بر ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و دوری از تفرفه و نفاق، ذیل پذیرش امامت و ولایت اهل بیت(ع) تأکید شده است.

وی گفت:ایام شهادت حضرت زهرا (س) فرصت تبیین حقایق اسلام ناب است و باید توجه داشت که جهاد تبیین ذیل «جهاد کبیر» راهبرد عدم اطاعت از دشمن و در زمین بازی دشمن قرار نگرفتن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر