logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۴۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

اداره اقتصاد به صورت فعلی شایسته کشور ما نیست

اداره-اقتصاد-به-صورت-فعلی-شایسته-کشور-ما-نیست
امام جمعه ابهر گفت: اداره اقتصاد به صورت فعلی شایسته کشور ما نیست هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی به موضوع تحریم‌ها باز می‌گردد و برخی نیز مربوط به همین تحریم‌های داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعیدمرادپور در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه ابهر با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت محمد صلی الله می‌فرمایند؛ صفوف نماز را پر کنید زیرا اگر جای خالی باشد شیطان این صفوف پر می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با تسلیت شهادت سروان بیات و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین که یکی از آنها از شهروندان ابهر است، گفت: شهادت توفیقی است که خداوند به بندگان خاص خود عطا می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادپور با توضیح اینکه یکی از نکات بارز شهادت سروان بیات اهدای اعضای بدن این شهید والا مقام بود ادامه داد: باید دید آنهایی که بر علیه پلیس صحبت می‌کنند آیا این نکته را نیز برجسته می‌کنند که پلیس هم در طول زندگی به مردم کمک می‌کند و حتی بعد از مرگ نیز حیات‌بخش است.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکات مهمی که این روزها شاهد آن هستیم این است که نظم جهان در حال تغییر و تحول است متذکر شد: نظام دوقطبی آمریکا و شوروی از هم پاشیده است و در حال حاضر آمریکا آن تاثیرگذاری و نفوذ قبلی خود را در جهان ندارد.

 وی بیان اینکه شاهد شکست‌های پی در پی آمریکا در سطح جهان و به ویژه در منطقه ما است، هستیم یادآور شد: منطقه غرب آسیا یکی از مناطق کلیدی برای مسلط شدن به دنیاست و کسی که به این منطقه مسلط نشود نمی‌تواند در دنیا آقایی کند، زیرا این منطقه از هر جهت مهم است.

 خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دو ماه است که در غزه جنایت می‌کند تصریح کرد: همه ما داغدار کسانی هستیم که در غزه شهید شدند اما همین شهادت، شهدای غزه سبب بیداری وجدان‌های جهانی شده‌اند.

 حجت‌الاسلام مرادپور با توضیح اینکه دشمن می‌خواست غزه را تصرف کند اما اکنون در همین غزه زمین‌گیر شده است اذعان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری یک وقت شعار این‌ها نیل تا فرات بود و زمانی نیز شعارشان خاورمیانه جدید به نفع اسرائیل است.

 امام جمعه ابهر با بیان اینکه غزه و حماس با دست خالی ارتش قوی اسرائیل را زمین‌گیر کرده است، افزود: با توجه به همین موضوع اسرائیل دست به کشتار مردم بی‌گناه غزه از زمین و هوا زده است.

 خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به اینکه کشور ما نیز باید در این تغییر و تحولات نقش داشته باشد و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در این تغییر و تحولات ما نباید زیر دست باشیم، گفت: برخی چشم‌های خود را بر روی واقعیت بسته‌اند و این امر در حالی است دشمنان همواره در تلاش برای صدمه زدن به کشور ما هستند اما این افراد باید بدانند ما هیچوقت به حالت سابق و زیر پا بودن باز نخواهیم گشت.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه کشور ما برای اینکه به این اقتدار فعلی برسد شهدای بسیاری تقدیم کرده و سختی‌های بسیاری را کشیده است ابراز کرد: جایگاه ملت ایران این نیست که زیر سلطه ستمگران بپذیرد و مردم ایران نیز هیچگاه این موضوع را نخواهند پذیرفت.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه ما به هیچ وجه نمی‌توانیم آمریکا را بپذیریم توضیح داد: تمام اعتقادات ما بر علیه ظلم و جور است و در طول تاریخ به همواره برای مبارزه با ظلم جنگیده‌ایم و نباید فراموش کنیم ما به راه قدم گذاشتیم که دیگر به گذشته برنمی‌گردیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای مهمی که ما باید در کشورمان انجام دهیم بهبود وضعیت اقتصادی است متذکر شد: اداره اقتصاد به صورت فعلی شایسته کشور ما نیز هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی به موضوع تحریم‌ها باز می‌گردد و برخی نیز مربوط به همین تحریم‌های داخلی است.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه متأسفانه برخی‌ها هنوز باور نکردند که ما در جنگ اقتصادی هستیم متذکر شد: امروز یکی از موانع جدی توسعه اقتصادی بانک‌ها هستند.

 حجت الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه ما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه نظامی و قدرت نرم که همین مردم هستند بسیار توانمند هستیم خاطرنشان کرد: مردم ما همواره پشتیبان نظام و اتقلاب هستند.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه خاطرنشان کرد: این سفر نیز گامی در راستای تحریم‌شکنی بود زیرا ما نقطه مشترکی که با روسیه داریم این است که هر دو کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارند و کشورهایی که تحریم هستند باید برای شکستن آنها دست به دست هم بدهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر