logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۴۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش؛

شهید نماد غیرت و اقتدار یک ملت است

شهید-نماد-غیرت-و-اقتدار-یک-ملت-است
شهید گمنام را در آسمان‌ها بسیار بهتر از ما زمینی‌ها می‌شناسند. چرا که شهید گمنام یک ویژگی خاص خود دارد که شاید بتوان گفت حتی شهدای دیگر هم آن را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شهید گمنام یعنی در گوشه دور یا نزدیک شهر خانواده‌ای پدر، مادر، خواهر یا برادر چشم به راه عزیز خود هستند تا نشانی از آن پیدا شود و مرهمی بر داغشان باشد.

بیشتر بخوانید

چشم به راه عزیزی بودن سخت است و این حس را باید از خانواده شهدای مفقوالاثر یا گمنام جویا شد چرا که سال‌هاست در انتظار خبری،  گوشه‌ای از یادگاری‌های به جا مانده از عزیز خود زندگی به سرمی‌برند.

 شهرمان زنجان میزبان لاله‌های به جا مانده از جنگ هشت سال دفاع مقدس است لاله‌هایی که با آمدنشان یاد آور رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیار در عرصه عشق و عشق بازی هستند.

پهلوانانی نامی که در تاریخ ماندگار خواهند بود زمانی که اعلام می‌شود شهید گمنام وارد استان خواهد شد ناخودآگاه ذهن به سمت این می‌رود که مادران و خواهران شهید چه حسی دارند؟ به نظرم باید رفت و خبر از دل پر تلاطم مادر شهید گرفت که عکس به دست در مسیر ورود شهدای گمنام می‌ایستد و با صدای بلند می‌گوید شما هم مانند فرزند خودم هستید و فرزند من هم شهید است ولی نام و نشانی  از آن ندارم و هنوز هم چشم به راه هستم!

 

این عکس  فرزند من است عکسی که تنها مونس و یادگار من در این چند سال! نمی‌دانم کجاست و چگونه شهید شده است ولی سال‌هاست که منتظرم بیاید و یک دل سیر با او درد و دل کنم.

از اتفاقاتی که طی این چند سال برایم روی داده صحبت کرده و برایش بگویم که چقدر دلتنگ او بوده‌ام و یک دل سیر در چشمان عزیز ترین کس زندگی‌ام  خیره شوم و فقط ساعت‌ها نظاره گر حال او باشم که گذر زمان با او چه کرده است.

آری!  مادر است دیگر... مادری که عشق و محبتش برای فرزند مثال زدنی نیست مادری که سال‌ها در نبود فرزند با یاد و خاطره او در گوشه گوشه اتاق زندگی کرده و انگار نه انگار فرزندش شهید، مفقوالاثر یا گمنام شده است.

گهگاهی به رسم عادت زمانی که اسم فرزند دیگر خود را می‌خواهد بر زبان آورد نام فرزندی که جزو مفقودالاثر ها  است را بر زبان می آورد و ثانیه‌ای مکث کرده و چشمانش پر از اشک می‌شود.

مگر مادر چقدر صبر و تحمل دارد؟ چرا فراموش نمی‌کند؟ انگار گذر زمان فراموشی می آورد در وجود مادران تعریف نشده است الان چند سال است که فرزندش دیگر نیست چرا طوری چشمانش پر از اشک می‌شود که انگار همین دیروز خبر شهادت فرزندش را شنیده است.

مادر بودن سخت است و با یاد و خاطر فرزندی که دیگر نیست زندگی کردن سخت ترین کار دنیاست.

امروز شاهد حضور شهدای گمنام از جنس اخلاص در شهر غواصان دریا دل و در شهر شهید مجید شهریاری هستیم. شهرمن زنجان میزبان لاله‌های زیبای بهشتی هستند لاله‌هایی که رهبر عزیز انقلاب به وجودشان افتخار می‌کند و چه از این بهتر!

خوشا به حالتان حسود نیستم ولی باید به حال شما غبطه خورد شما رفتید که انقلاب نو پای جمهوری اسلامی ایران پا بر جا بماند و رشد کند و به تعالی رسد.

باید بگویم همان شد!  انقلاب اسلامی ایران همان طفل کوچک بعد از افتخار افرینی شما در هشت سال دفاع مقدس اکنون  بزرگ شده است و هیچ ابر قدرتی توان مقابله با آن در منطقه را ندارد و این به برکت خون هزاران هزار شهید در وطن است.

باید گفت خوش آمدید، قدم در دیدگان ما گذاشته‌اید شفاعت ما فراموش نشود. به شهر زنجان خوش آمدید اینجا خطه عشق است و شما میهمان این خطه هستید و باید گفت: شهید نماد پرچمی برای استقلال و شرف یک ملت است.

سمیرا قربانی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر