logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۴۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود:

حضرت زهرا(س) الگوی دفاع از امامت است

حضرت-زهرا(س)-الگوی-دفاع-از-امامت-است
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یاور پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در روزهای سخت زندگی بود گفت: حضرت زهرا(س) الگوی دفاع از امامت است.

حجت‌الاسلام سعید اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه امامت يکی از نعمت‌های الهی است که برای بشر در نظر گرفته شده و بر اساس عقاید شیعه از اصول مهم و از ارکان و پایه‌های اسلام است گفت: هدف اصلی ولایتمداری حضرت زهرا‌(س) بصیرت و آگاهی دادن به مردمی عصر خود بود مردمی که برای دیدن حقایق چشم بینا نداشتند.

بیشتر بخوانید

وی گفت:  این اصل از دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها از جایگاه مهمی برخوردار بوده، آن را استمرار رسالت می‌داند  و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود افزود: در اندیشه حضرت صدیقه سلام الله علیها امام مانند کعبه است که باید مردم (برای طواف) به سراغش بروند. با توجه به غصب خلافت و کمرنگ شدن نقش ولایت در جامعه اسلامی و آگاهی بخشی مردم به جایگاه امام، پرداختن به این موضوع ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام اسدی ابرازکرد: هدف آگاهی­بخشی ضرورت وجود امام در هدایت مردم است که برای هدایت جامعه بشری امامت امری مهم و ضروری است.

وی گفت: ضرورت و جایگاه امامت را از منظر صدیقه طاهره(س) مورد بررسی قرار دهیم؛ با این دغدغه که حضرت زهرا(س) وجود خود را نیز فدای ولایت و امامت نمود و امامت در نگرش ایشان از جایگاه والایی برخوردار است زیرا امامت ریشه در ولایت دارد هر چه ولایت و امامت جامعه بشری از روی آگاهی صورت گیرد مردمان در امور مختلف از بصیرت بالایی برخوردار خواهند بود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایجرود ادامه داد:  حال اگر فردی یکی از چهارده معصوم باشد که سرور همه عالمیان هستند و با تمام هستی خود به دفاع از موضوعی قیام نماید، کاملاً آشکار است که موضوع مورد نظر، از نهایت درجه اهمیت از دیدگاه او برخوردار است.

حجت‌الاسلام اسدی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان شخصیت بانوی نمونه اسلام, ملاک عمل و نظر محسوب شده و حجیت دینی دارد.

وی تاکید کرد: بانویی که برای استوار بودن پرچم ولایت و امامت حضرت علی(ع) تمام سعی و تلاش خود را به کار برد و حتی در این راه به مقام والای شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر