logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۲۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا (س)میدان‌دار عرصه جهاد تبیین است

حضرت-زهرا-(س)میدان‌دار-عرصه-جهاد-تبیین-است-
کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در‌ اولین‌ گام‌ در جهاد تبیین به مدل روایت، یعنی تذکر و یادآوری، اکتفا نموده و با سخنان تبیین‌کننده‌ خود‌، عده‌ای‌ را با خود همسو نمود گفت: حضرت زهرا (س)میدان‌دار عرصه جهاد تبیین است

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور فعّال خود در خط مقدم «جهاد تبیین»، خوب می‌دانست که‌ اگر‌ اقدامی‌ نکند و فریادی نزند و جهاد تبیین‌ به‌ راه‌ نیندازد، دشمن به طمع منتظر فرصتی است تا وارد میدان شود گفت: حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها با جسارت و شجاعتی مثال‏‌زدنی‌، میدان‌‌دار «جهاد تبیین» است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: حضرت زهرا (س) در‌ اولین‌ گام‌ در جهاد تبیین به مدل روایت، یعنی تذکر و یادآوری، اکتفا نموده و با سخنان تبیین‌کننده‌ خود‌، عده‌ای‌ را که به خاطر تبلیغات سوء دشمنان و عدم آگاهی، قدم در بی‌راهه گذاشته‌‏اند را‌ دعوت‌ به بازگشت می‌نمایند.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) استان زنجان عنوان کرد: از دیگر اقدامات بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان فضایل امام علی علیه‌السلام است.

اسماعیلی افزود: حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها هرجا که لازم بود، با یادآوری احادیث غدیر، منزلت دل‏‌های خفته و انسان‌های فراموش‌کارِ فریب‌خورده را بیدار می‌کرد و ترسیم سیمای عرب قبل از انقلاب نبوی صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌توان اشاره کرد.

وی گفت: یکی از بهترین راهکارها در راستای جهاد تبیین و تمییز بین جبهه حق و باطل، به قطع و یقین «مناظره» است که ثمرات و برکات بسیاری دارد.

کارشناس حوزه علمیه خدیجه کبری(س) تاکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز به عنوان مادر بزرگ‌ترین حجت‌های الهی برای اثبات حق، مناظرات متعددی داشته‌اند.

اسماعیلی گفت: امام عسکری علیه‌السّلام مناظره مادر خود را چنین بیان فرمودند؛ «روزی دو زن که با هم در مسأله‌ای مذهبی اختلاف داشتند به خدمت حضرت فاطمه علیهاالسّلام رسیده و نظرشان را اظهار نمودند، آنگاه آن حضرت علیهاالسّلام دلیل و برهان خود را مطابق عقیدۀ آنکه اعتقادش صحیح و ادّعایش درست بود اقامه نمود، و پس از مشاهدۀ سرور و خوشحالی زن مؤمنه به او فرمود؛ خوشحالی فرشتگان به سبب ظهور و غلبۀ حقّ‌، بیش از شادی تو بوده و حزن و اندوه شیطان و یارانش بیش از حزن و اندوه آن زنی است که در عقیدۀ باطل خود مغلوب شد».

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر