logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۴۲۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول خدمات شهری شهردار قیدار:

طرح اصلاح میدان معلم تا میدان سهروردی قیدار اجرا می‌شود

طرح-اصلاح-میدان-معلم-تا-میدان-سهروردی-قیدار-اجرا-می‌شود
مسئول خدمات شهری شهردار قیدار از اجرایی شدن طرح اصلاح میدان معلم تا میدان سهروردی این شهر در جهت حل مشکلات مردم خدابنده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، مصطفی توحید لو، مسئول خدمات شهری شهر قیدار اظهار کرد: طرح اصلاح میدان معلم تا میدان سهروردی شهر قیدار را به کمیته نظام پیشنهادات شهرداری ارسال کرده ایم و رأی لازم را جهت اجرا اخذ کرده و سپس در صحن علنی شورای شهر مطرح و مصوبه لازمه جهت اجرایی قطعی با احتساب هزینه‌های مربوطه را از شورای شهر قیدار نیز دریافت کرده ایم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بررسی و شناخت موقعیت کلی سایت و معبر بلوار چمران در قسمت جنوب شهر قیدار حد فاصل دو میدان و مقابل بانک  مسکن و روی پل کانال کوه درسی از لحاظ جداره بلوار و معبر که عمدتا تجاری و مسکونی است واز حیث طبقه بندی ترافیک شهری یعنی روان سازی ترافیکی و دسترسی‌های منتهی به سایت و نظام حرکتی منتهی به بلوار چمران، شریانی درجه یک بوده و روان سازی ترافیکی برای ساکنین و گذرکنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مسئول خدمات شهری شهرداری قیدار ادامه داد: با توجه به اینکه از نظر عبورعابرین پیاده که به دلیل عرض زیاد بلوار و ارتفاع نامناسب جداول فعلی عبور از عرض معبر مشکل بوده و تمهیدات لازم جهت مناسب سازی تاکنون صورت نگرفته است و پوشش گیاهی نیز نسبتا پرتراکم بوده، دراکثرنقاط شاهد خشکیدگی و افت زدگی هستیم و امیدواریم با استفاده از گونه های جدید و طراحی نوردهی و تعبیه صندلی در نقاط مختلف و نصب آبنما با در نظرگرفتن نوع مصالح با توجه به آب و هوای منطقه، حداقل از11مشکل این مسیر بکاهیم.

وی به مشکلات حد فاصل میدان معلم تا میدان سهروردی شهر قیدار اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، معظل ترافیک فعلی و ساماندهی درختان و گونه های فعلی در این مسیر رفع می‌شود و سطح کیفی معابر ارتقا می‌یابد و مسیر زیباسازی می‌شود.

توحید‌لو اضافه کرد: با اجرای این طرح همچنین افزایش بهره وری و رفع ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور این مسیر و نیز موجب بهره وری درختان و کاشت در محل دفن زباله می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام صحیح این طرح و اصلاح زیباسازی مبلمان شهری وایجاد محیطی آرام و اثربخشی لازم و روان سازی ترافیک فعلی و نشاط اوری خاص که در نوع خود در منطقه بینظیر خواهد بود،حرکتی بسیار مثمرثمر تلقی می‌شود.

توحی‌لو ادامه داد: این طرح فکری جدید در راستای زدودن عادات قدیمی و جلوگیری از تکرار مکررهای خسته کننده در چیدمان رفیوژ وسط شهری است و با پوشش گیاهی مناسب با اقلیم شهر و استفاده از مصالح جدید و زیبا و متریال سازگار با اقلیم شهر قیدار و البته تعبیه فضای نشیمن زیبا و مناسب جهت آرامش بخشی وحتی ترکیب زیبایی شهری، گام مثبتی در جهت محقق شدن این اهداف  است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر