logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۴۲۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس حوزه علمیه نورالزهرا (س) خواهران در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا(س) نقش اساسی در احیای امامت الهی داشتند

حضرت-زهرا(س)-نقش-اساسی-در-احیای-امامت-الهی-داشتند
رئیس حوزه علمیه نورالزهرا (س) خواهران با بیان اینکه هدایت انسان‌ها یکی از گرانبهاترین و پر اجرترین کارها است و احیای امامت در جامعه امری مهم است گفت: حضرت زهرا(س) نقش اساسی در احیای امامت الهی داشتند.

زهرا علمی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در خصوص ولایت مدار حضرت زهرا (س) می‌توان اینگونه بیان کرد که ایشان در سن کم با تمام نیرو نسبت به رسالتی که بر عهده داشتند تمام سعی و تلاش لازم را به کار گرفتند تا به مردم جامعه آگاهی دهند گفت: حضرت زهرا (س) با تمام وجود از پیامبر اکرم (ص) حمایت‌های همه جانبه داشتند اخبار مختلف را سمع و نظر ایشان می‌رساندند و پیامبر اکرم (ص) را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه می‌کردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ایشان از همان کودکی ولایتمدار بودند و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند ایشان با دل و جان رسالت پیامبر را بر گوش مردم رساند و متاسفانه آنها گوش شنوا و چشم بینا برای دیدن و درک حقیقت نداشتند.

رئیس حوزه علمیه نورالزهرا(س) تصریح کرد:  پدربزرگوارشان امانت و سرپرستی جامعه اسلامی بعد از خود به علی (ع) سپردند و در محلی به نام غدیر خم آن را برای همه مشخص نمودند.

علمی‌فر ابراز کرد: حضرت زهرا (س) به صورت مستمر شاهد رسالت پیامبر خدا (ص) در بین جامعه مسلمین بودند و بعد از رحلت رسول اکرم (ص) مشاهده نمودند که تبیین و رسالت ایشان به دست فراموشی سپرده شده است  و راه ولایتمداری را پیشه گرفتند و دراین مسیر موفق عمل نمودند.

وی گفت: چند روزی از رحلت پیامبر اکرم (ص) نگذشته بود که آثار تخلف در جامعه اسلامی مشخص شد و این بار بر سر خلافت پیامبر اکرم (ص) مناظراتی توسط افراد محتلف صورت گرفت و آنها بدون آنکه توجه‌ای به واقعه غدیر و سفارس نبی اکرم (ص) نسبت به جانشینی حضرت علی (ع)  داشته باشند کار خود را پیش گرفتند.

رئیس حوزه علمیه نورالزهرا (س) تاکید کرد: حضرت زهرا (س) برای پیشگیری از فراموشی واقعه غدیر خم به مدت 40 روز همراه با امام حسن و امام حسین (ع) به منازل مهاجرین و انصار مراجعه می‌کردند و این رویداد مهم را برای آن‌ها بازگو می‌نمودند.

علمی فر عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر دو حادثه مهم و سرنوشت ساز روی داد که تمامی حوادث بعد از آن را تحت تأثیر قرار داد. این دو حادثه یکی تشکیل سقیفه و غصب خلافت مسلمین و دیگری غصب فدک یعنی قطعه زمین اهدایی حضرت پیغمبر (ص) به دخترش حضرت زهرا (س) بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) وقتی پی بردند که دیگر بیان واقعیت بر این مردم سنگدل تاثیر ندارد و از جنبه دیگر دشمن فدک را نیز از آن حضرت سلب نمود و فدک حق الهی بود که پیامبر اکرم (ص) به حضرت زهرا (س) بخشیده بودند و حضرت زهرا در صدد برآمدند تا فدک را از دشمنان و حاکمان عصر باز پس گیرند.

رئیس حوزه علمیه نورالزهرا (س) تصریح کرد: پس از حادثه سقیفه و شکل گیری خلافت اسلامی، جریان قدرت سیاسی اهل بیت از حضور مستقیم در جامعه باز ماند؛ ولی جریان فکری فرهنگی اهل بیت به رهبری امام علی(علیه السلام) به حرکت خود ادامه داد. علمی فر ابراز کرد: امام علی(علیه السلام) از هر فرصت مناسبی در مجالس خصوصی و عمومی و درخطبه ها و نامه ها به تبیین موقعیت ولایت وامامت الهی خود در اسلام  پرداختند.

وی ابراز کرد: آن حضرت در جمع زنان انصار که به عیادت وی آمده بودند فرمود: «وای بر آنان، چرا نگذاشتند حق در مرکز خود قرار یابد؟ چرا پایگاه خلافت نبوی را از خانه وی دور کردند؟ آنجاکه روح الامین فرود آمده بود و پیکره رسالت بر پایه های آن استوار شده بود.

رئیس حوزه علمیه نورالزهرا(س) گفت: آیا سزاوار است که انسان آگاه بر امور دین و دنیا را کنار زنند؟ آیا این جز زیان آشکار چیزی دیگری است.

علمی‌فر ادامه داد: به خدا سوگند، آنان از ابوالحسن روی گردانیدند، چون از شمشیر او بیمناک بودند و می‌دانستند که او را از مرگ هراسی نیست؛ او مردانه می‌جنگد و بر دشمن می تازد، در پاسداری از دین خدا سخت برمی‌آشوبد، سوگند به خدای یکتا، اگر اینان زمام کار خلافت را که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برعهده علی(علیه السلام) نهاده بود، می‌گماردند؛ او به نیکی کار را سامان می‌داد، امت را با روشی آسان پیش می برد، کمترین حقی از هیچ کس تباه نمی شد، نه روندگان به سختی می افتادند و نه سواران دل آزرده می‌شدند. علی(علیه السلام) آنان را به سرچشمه جوشان گوارای پرآبی می‌رساند که کاستی بدان راه نداشت.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر