logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۴۲۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

۱۹۰۰ نوآموز در شهرستان ابهر در حال تحصیل هستند

۱۹۰۰-نوآموز-در-شهرستان-ابهر-در-حال-تحصیل-هستند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: ۵۱ مرکز فعال در شهرستان ابهر وجود دارد که این کودکستان‌ها از اداره آموزش و پرورش شهرستان مجوز دارند و ۱۹۰۰ نوآموز در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

مجید مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه امروزه اهمیت و ضرورت آموزش در دوره پیش از دبستان بیش از گذشته مورد نظر است، گفت: تربیت اجتماعی کودکان مانند سایر ابعاد رشد و تکامل، در طول زمان شکل می‌گیرد و بخشی از شخصیت او را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: زندگی اجتماعی موجب هماهنگی و سازگاری کودک با افراد جامعه می‌شود و اهمیت آموزش و پرورش پیش از دبستان در کیفیت‌بخشی به زندگی کودکان و تأثیر آن بر سال‌های تحصیل و تربیت اجتماعی آن مشخص است.

مرادی خاطرنشان کرد: دوره پیش‌دبستانی اولین محیط اجتماعی جدا از خانواده و آشنایان است و می‌تواند در شکل‌گیری تربیت اجتماعی کودکان مؤثر است و مربیان کودکستان‌ها نقش مهمی در به وجود آوردن کیفیت محیط‌های آموزشی و تربیت اجتماعی کودکان دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر افزود: مربیان موفق، دلسوزانه به تمامی جنبه‌های رشد کودک توجه می‌کنند و در جهت پرورش همه‌ جنبه‌های رشد او قدم برمی‌دارند چرا که دوره‌ی پیش از دبستان آغاز زندگی اجتماعی کودک و زمان آماده‌سازی وی برای زندگی اجتماعی آینده است و تمامی مهارت‌های دستی، مهارت‌های کلامی و ارتباطی و مفاهیم پایه، نقش بسیار مهمی در موفقیت کودک در سال اول دبستان دارند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۱ مرکز فعال در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: کودکستان‌ها از اداره آموزش و پرورش شهرستان مجوز دارند و ۱۹۰۰ نوآموز در این مراکز مشغول به تحصیل هستند و شایان ذکر است مؤسسان کودکستان‌ها فرآیند تطبیق مجوز تأسیس را از آبان ۱۴۰۱ طی کردند و اکنون در حال تکمیل فرآیند تطبیق مجوز فعالیت در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر