logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۴۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

حضرت زهرا(س) اساس رسالت در جامعه اسلامی است

حضرت-زهرا(س)-اساس-رسالت-در-جامعه-اسلامی-است-
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تلاش‌های بسیار نمودند که رسالت بر دوش را به درستی در جامعه ایفا نمایند گفت: ضرت زهرا(س) اساس رسالت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام تقی محدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک شخصیت کامل است که تمام بعد انسانی در ایشان خلاصه شده است گفت: در حقیقت انسان کامل انسان‌هایی هستند که در تمام ابعاد وجودی رشد می‌کنند و جزو بندگان راستین الهی هستند.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل نمونه ولایتمداری و یک الگوی مناسب برای بانوان است چنانچه امام عصر (عج)در تعریف ایشان آورده اند که  دختر پیغمبر مادرم فاطمه زهرای مرضیه(س) الگو و اسوه من است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان ابراز کرد: زمانی که یک امام معصوم (س) شخص والایی را به عنوان اسوه خود انتخاب می‌کند این شخصیت در واقع در تمام ابعاد وجودی رشد نموده است. یکی از ویژگی‌های ممتاز که حضرت زهرا(س) دارند پای ولایت و ارزش‌های اسلامی ایستادن و پافشاری کردن است.

حجت الاسلام محدر افزود:  بعد از رحلت رسول الله بسیاری از صحابه پیغمبر (ص) در حقیقت عافیت طلبی را پیشه گرفتند و بعد از جریان سقیفه سکوت اختیار کردند اما حضرت زهرا سلام الله علیها با حفظ تمام  شئونات اسلامی که در حقیقت یک زن مسلمان باید حفظ نمایند ساکت نبودند و به مدت  ۴۰ شب دست امام حسن و امام حسین(ع) را گرفتند تا در منزل انصار و مهاجر رفته تا حقایق فراموش شده غدیر خم را به آنها  را یاد آوری نمایند.

وی گفت: در این راه بصیرت و آگاهی نا امید نشدند ایشان دیدند که انصار و مهاجرین  در حقیقت یاری رسان حضرت علی (ع) در امر خلافت نخواهند بود و بر وصیت پیامبر اکرم (ص) نسبت به جانشینی بعد از  ایشان عمل نخواهند نمود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان تاکید کرد: حضرت زهرا (س) در بخش دیگری از مبارزات و اعتراضات خود همان گریه‌هایی که از سر دادخواهی و فریاد بر سر ظالمان است سر دادند و در این راه با نثار جان خود پرچم ولایت را برافراشته نگه داشتند تا بصیرت و آگاهی در بین آحاد جامعه رواج داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر