logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۴۲۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه علمیه استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

جهاد تبیین در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) خلاصه می‌شود

جهاد-تبیین-در-سیره-حضرت-فاطمه-زهرا(س)-خلاصه-می‌شود
استاد حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مادر بزرگ‌ترین حجت‌های الهی برای اثبات حق، مناظرات متعددی داشته‌اند و در این مناظرات پیروز بودند گفت: جهاد تبیین در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از مهمترین نقش‌هایی که بانو صدیقه طاهره(س) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) داشتند هدایت جامعه اسلامی بود گفت: ایشان نقش تبیین، بصیرت  و آگاهی مردم در امور مختلف را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی اوضاع مناسبی نداشت و بر سر جانشینی ایشان شک و شبهاتی در جامعه به وجود آمد.

استاد حوزه علمه استان زنجان ادامه داد: این در حالی است که حضرت محمد (ص) در زمان حیات خود در غدیر خم جانشین جامعه اسلامی  را بر همگان معرفی نمود و متاسفانه عده‌ای در این میان از آب گل آلود ماهی گرفتند و مانع این امر مهم شدند.

حجت‌الاسلام جعفری ابراز کرد: از آنجا که نقش اصلی جهاد تبیین بیان واقعیت‌ها با استدلال‌های بسیار محکم است حضرت زهرا (س) در این عرصه بسیار جدی وارد میدان شدند.

وی گفت:  صدیقه طاهره (س) نقش روشنگری و آگاهی جامعه را بر عهده داشتند جامعه‌ای که با دیدن واقعیت غدیر خم سعی نکردند تا طبق فرمایش نبی اکرم (ص) قدم برداشته و رستگار شوند.

استاد حوزه علمیه استان زنجان افزود: حضرت زهرا(س) با ایراد خطبه‌هایی  در منزل و در جمع زنان بزرگان مهاجرین و انصار سعی در تبیین واقعیت داشتند و اوضاع نابسامان جامعه را بر آن‌ها روشن می‌نمودند.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: ایشان  با روشنگری درباره وضعیت جامعه اسلامی از قبل بعثت پیامبراکرم(ص) و تحلیل رسالت ایشان که چه اتفاقات مهم روی داده است که اگر در میان افراد گمراه گوش شنوایی باشد تا بتواند نسبت به واقعیت‌ها از خواب غفلت بیدار شود.

وی ابراز کرد: در این میان افراد سود جو با ایجاد شبهاتی مانند اگر امیرالمومنین(ع) برای هدایت جامعه اسلامی بعد از پیامبر اکرم(ص) انتخاب شوند دچار سختی خواهند شد.

استاد حوزه علمیه استان زنجان تاکید کرد: اینگونه بود که در اثر عدم آگاهی ملت و دخالت‌های افراد سود و حکومت جامعه اسلامی بعد از 25 سال به دست حضرت علی(ع) رسید و این بار خود مردم ایشان را به عنوان ولی امر مسلمین برای هدایت جامعه بشری انتخاب نمودند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مادر بزرگ‌ترین حجت‌های الهی برای اثبات حق، مناظرات متعددی داشته‌اند و در این مناظرات پیروز بودند و به استی که جهاد تبیین در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) خلاصه می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر