logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۴۲۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور؛

رئیس جمهور سخنران اجلاس سراسری نماز در زنجان است

رئیس-جمهور-سخنران-اجلاس-سراسری-نماز-در-زنجان-است
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور گفت: سی‌امین اجلاس سراسری نماز با حضور و سخنرانی رئیس جمهور در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی منصور سرگزی معاون فرهنگ آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در جلسه کمیته علمی اجلاس سراسری نماز در زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات استان زنجان مهیا است که سی امین اجلاس سراسری را در دی ماه سال جاری برگزار کند، اظهار کرد: امیدواریم  تا پایان آذرماه سال جاری یا اویل دی ماه مراحل نهایی داوری آثار علمی به سرانجام برسد تا محصول این خدمات ماندگار، بخشی در صحن علنی اجلاس و مابقی در استان ها ارائه گردد.  

بیشتر بخوانید

معاون فرهنگ اموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این اجلاس در یک روز و با حضور رئیس جمهور و وزرا برگزار میشود، بیان کرد: در روز برگزاری اجلاس پیام رهبری قرائت و ریاست جمهوری نیز سخنرانی خواهند داشت.   

سرگزی تصریح کرد: از دیگر  برنامه های این اجلاس یک روزه، گزارش عملکرد متولیان اصلی دستگاه های فرهنگی و آموزشی کشور می باشد که در این اجلاس علاوه بر گزارش اقدامات انجام شده در حوزه ترویج نماز به برنامه تبیین برنامه های سال‌های آینده وزارت خانه و یا دستگاه ذی ربط خود خواهند پرداخت.   

وی ادامه داد: همچنین میزگرد تخصصی نیز در این اجلاس با موضوع چالش‌ها و شناخت مسئله و همچنین تجلیل از دستگاه‌های برتر در حوزه ترویج نماز جز برنامه‌های اجلاس سراسری نماز است.   این مسئول با بیان اینکه در این اجلاس حدود ۹۰۰ نفر حضور خواهند داشت، اظهار کرد:  ۳۰۰ نفر از این میهمانان از وزارت خانه ها و سراسر کشور شرکت خواهند کرد و مابقی نفرات نیز از استان زنجان خواهند بود.   

سرگزی خاطر نشان کرد: باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، این اجلاس بصورت دوره‌ای هر ساله در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.  وی با بیان اینکه این اجلاس با ساحت عملی برگزار می‌شود، افزود: ساحت فرهنگی، ادبی و هنری نیز در جشنواره فجر تا فجر برای تولید کنندگان محتوا ها در حال پیگیری است.   

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در صحن اجلاس صحن ویژه برای کمیته‌های ویژه داوری، ارزیابی و کمیته علمی و استادان و .... اختصاص یابد، بیان کرد: صحن اجلاس مزین به حضور جامعه فرهیخته استان و فرهیختگان است.   

سرگزی افزود: پیشنهاد می‌شود که آثار برگزیده چاپ در قالب محتوای علمی فراخوان چاپ و نشر داده شود و در این خصوص کمیته علمی می‌تواند  تصمیماتی را اتخاذ کند.   ۱۸۶ اثر به مرحله دوم داوری اجلاس سراسری نماز رسیده است.  

در ادامه حجت الاسلام یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: فراخوان علمی اجلاس مجدد مورد بازنگری قرار گرفت و از ۸ مهر ماه اطلاع رسانی ها آغاز و تا ۱۵ آذر ماه ادامه داشت و پژوهشگران آثار خود را در این مهلت معین شده بار گذاری کردند.   

وی افزود: تا کنون ۳۹۴ اثر در بخش مقاله، ۲۲ اثر در بخش رساله دکتری، ۲۲۱ پژوهش کابردی و ۲۴ اثر پایان نامه کارشناسی ارشد به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شده است.

رئیس  ستاد  اقامه نماز استان زنجان، ادامه داد: بخش کتاب در موضوع فراخوان نبوده ولی در بین آثار پژوهش کاربردی ۱۰ مورد کتاب بوده است.   حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه طبق پایش اولیه آثار در مرکز تخصصی از دو هفته گذشته آغاز و به پایان رسیده است، افزود: در این پایش اولیه ۲۴ پایان نامه، ۴ رساله دکتری، ۱۲۷ مقاله، ۲۱ پژوهش کاربردی و ۱۰ کتاب که در مجموع ۱۸۶ اثر به مرحله داوری اجلاس رسیده است.   

وی خاطرنشان کرد: درنهایت داوری ۱۱۰ اثر به عنوان برگزیده پس از مرحله داوری انتخاب خواهد شد و یک الی ۲ مورد نیز از برگزیدگان ارائه نیز در اجلاس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر